احسان اسرار معتقد است مهیا نبودن فضای تمرینی در پالمبنگ باعث از دست رفتن آمادگی تیم‌ملی سنگ‌نوردی و کسب نتایج ضعیف شد.

نبود فضای تمرینی، عامل اصلی نتایج ضعیف تیم‌ملی سنگ‌نوردی بود
به گزارش قدس آنلاین ؛ احسان اسرار ملی‌پوش خراسانی تیم ملی سنگ‌نوردی کشورمان ، در خصوص کسب نتیجه نه‌چندان مطلوب در بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: پیش از مسابقات آسیایی جاکارتا، مسابقات انتخابی تیم‌ملی سنگ‌نوردی برگزار شد. باتوجه به اینکه در مسابقات انتخابی جاکارتا شرایط خیلی خوبی داشتم و بهترین رکوردها را کسب کردم، اما در بخش انفرادی رضا علیپور برای مسابقات آسیایی انتخاب شد.
ملی‌پوش سنگ‌نوردی خراسانی با اشاره به برگزیده شدن در بخش تیمی تیم‌ملی سنگ‌نوردی عنوان‌کرد: رشته سنگ‌نوردی ورزش بسیار حساسی است. ورزشی است که قهرمان آن با اختلاف صدم ثانیه تعیین می‌شود. متاسفانه در پالمبانگ دهکده دوم مسابقات آسیایی اندونزی به تیم ما اجازه تمرین ندادند.
وی افزود: آخرین تمرینم ۱۲ روز پیش از مسابقه صورت گرفت. در حالی‌که سایر رقبا ۳ روز پیش از مسابقات وارد دهکده بازی‌ها شده بودند و در اوج آمادگی خود به سر می‌بردند. خداراشکر با برنامه‌ریزی‌هایی که پیش از مسابقات داشتم توانستم آمادگی خود را حفظ کنم، ولی دوری چند روزه از فضای تمرینی، تاثیرات منفی خود را منتقل کرده‌بود. قطعا اگر محلی برای تمرین تیم‌ملی سنگ‌نوردی درنظر گرفته می‌شد نتیجه بهتری حاصل می‌شد. متاسفانه محلی که برای تمرین تیم‌ملی سنگ‌نوردی ایران درنظر گرفته شده‌بود، محل برگزاری مسابقات بود و از همین‌رو اجازه تمرین به تیم ما را ندادند.
احسان اسرار عنوان‌کرد:  تیم‌ملی سنگ‌نوردی پیش از سایر تیم‌ها به مسابقات اعزام شده‌بود. چند روز پس از ورودمان به اندونزی، رضا علیپور و مهدی علیپور در بخش انفرادی به رقابت با حریفان پرداختند. رضا علیپور دهمین مدال طلای ایران را به ارمغان آورد و مهدی علیپور هفتم شد. پس از آن، تیم‌ سنگ‌نوردی سه نفره‌ ایران نتوانست به جمع چهار تیم برتر رقابت‌ها راه یابد و از کسب مدال بازماند.
وی در خصوص اردوهای آمادگی مسابقات آسیایی جاکارتا گفت: وضعیت اردوها در ایران از لحاظ کیفی شرایط خیلی خوبی داشت، اما ایجاد وقفه و فاصله زمانی که در پالمبانگ ایجاد شد باعث شد از آمادگی خود فاصله بگیریم. فدراسیون نیز زحمات زیادی برای سنگ‌نوردان کشید. فدراسیون سنگ‌نوردی نیز با کمیته ملی المپیک جهت فراهم کردن محل تمرین برای سنگنوردان مکاتبه‌ای انجام داد، ولی در دهکده مسابقات اجازه تمرین به تیم‌ملی سنگ‌نوردی ایران ندادند. متاسفانه زحمات یک ساله‌ام فقط به دلیل عدم وجود مکان مناسب جهت تمرین پیش از مسابقات به راحتی هدر رفت.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.