سخنگوی وزارت دفاع تاجیکستان از دیدار وزرای دفاع این کشور و ازبکستان در استان «سغد» خبر داد.

دیدار وزرای دفاع تاجیکستان و ازبکستان در استان «سغد»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عبدالسلام عزیزاف» وزیر دفاع ازبکستان که به منظور شرکت در تمرینات نظامی مشترک نیروهای مسلح ازبک و تاجیک وارد استان سغد تاجیکستان شده با «شیرعلی میرزا» وزیر دفاع این کشور ملاقات و گفت‌وگو کرد.

«عارف ناظم اف» سخنگوی وزارت دفاع تاجیکستان با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر روسای نهادهای دفاعی دو کشور در حال مشاهده تمرینات نظامی نیروهای تاجیک و ازبک که تحت عنوان «برادری شکست ناپذیر – ۲۰۱۸» در محل میدان «چارخدران» استان سغد تاجیکستان ادامه دارد، می‌باشند.

وی افزود: امروز در محدوده این میدان چهارمین دور رزمایش مشترک با حضور۱۷ هزار سرباز و افسر نیروهای مسلح تاجیکستان و ازبکستان آغاز و ادامه دارد.

بنابه سخنان ناظم اف، در این رزمایش نیروهای مسلح، وسائل زرهی و نیروهای هوایی ازبکستان شرکت دارند.

طبق فرضیه این رزمایش گروهی از تروریست ها وارد قلمرو دو کشور شده و نیروهای مسلح تاجیکستان و ازبکستان باید آن را با اقدامات هماهنگ نظامی از بین ببرند.

در پایان رزمایش فعال ترین شرکت کنندگان آن با هدایا ارزشمند وزارت خانه های دفاع دو کشور تقدیر می شوند.

به میزبانی تاجیکستان در روزهای ۱۸ الی ۲۱ سپتامبر در محل میدان «چارخدران» استان سغد این کشور تمرینات مشترک نظامی تاجیکستان و ازبکستان راه اندازی شده است.

این دومین تمرینات مشترک نظامی نیروهای مشترک دو کشور طی ۲ ماه اخیر می باشد.

در تاریخ ۱۷ آگوست سال جاری میلادی مرزبانان دو کشور اقدامات مشترک در زمینه مبارزه با حمله شبه نظامیان از قلمرو افغانستان را نیز تجربه کرده بودند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.