کارشناسان عراقی می‌گویند در جریان عملیات نظامی در آخرین منطقه تحت اشغال داعش در شرق سوریه، که منطقه‌ای صحرایی واقع در مرزهای مشترک با عراق است، رهبر این گروه تروریستی بار دیگر موفق به فرار شده است.

حمله به آخرین منطقه تحت اشغال داعش در شرق سوریه؛ البغدادی از محل درگیری گریخت

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، حمله به آخرین منطقه تحت اشغال داعش در شرق سوریه که منطقه‌ای صحرایی واقع در مرزهای مشترک با عراق است، آغاز شده ولی طبق گفته کارشناسان، «ابوبکر البغدادی» رهبر این گروه تروریستی بار دیگر موفق به فرار شده است.

البغدادی، که تروریست تحت تعقیب است، طی سال‌های اخیر از چندین حملات هوایی جان سالم به‌در بُرده ولی دست‌کم یک‌بار زخمی شده است. اما کارشناسان هشدار می‌دهند که او هنر پنهان شدن را به خوبی می‌داند و ممکن است این بار نیز فرار کند.

«هشام الهاشمی» کارشناس امنیتی در عراق می‌گوید، ابوبکر البغدادی در بادیه شام، منطقه‌ای واقع در مرزهای مشترک عراق و سوریه مخفی می‌شود و بین «البعاج»( شمال غرب عراق) و «هجین» در سوریه در تردد است.

یک منبع در دستگاه اطلاعاتی عراق نیز در اوایل ماه می به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ابوبکر البغدادی در منطقه‌ای واقع در مرزهای مشترک سوریه و عراق مستقر است و مخفیانه و با همراهی چهار تا پنج نفر از جمله پسر و دامادش در حال تردد است.

به گفته هشام الهاشمی، این گروه تروریستی حدود ۲ هزار نیروی فعال در عراق دارد.

وی خاطرنشان کرد که عملیات نظامی در شهرک هجین و حومه آن حدود ۵۰۰ جنگجوی داعشی در سوریه را به عقب‌نشینی به سمت عراق وامی‌دارد.

بر اساس این گزارش، «نیروهای دموکراتیک سوریه» از ۱۰ سپتامبر آخرین مرحله از حمله به داعش را در شهرک هجین و حومه آن آغاز کرده‌اند.

«زردشت کوبانی» از رهبران کُردها، در محل عملیات نظامی نزدیک شهرک «السوسه» تصریح کرد این منطقه، آخرین پایگاه مزدوران داعشی است. تمامی فرماندهان و رهبران خارجی این گروه در شهرک‌های السوسه، هجیم و «الشعفه» مستقر هستند. تمامی آنها سرکوب خواهند شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.