در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، با حمله تروریستی افراد مسلح تعدادی از هموطنان زخمی و تعدادی هم به شهادت رسیدند.

افزایش تعداد شهدا به 25 نفر/ یک کودک و یک خبرنگار در میان شهدا/ هر ۴ نفر عضو تیم تروریستی کشته شدند+اسامی شهدا

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، رژه نیروهای مسلح مستقر در اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس صبح امروز در اهواز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه آغاز شد.

۳۰ دقیقه پس از آغاز رژه گذشته بود که ناگهان دو نفر از میان جمعیت به مردمی که در حال مشاهده رژه بودند تیراندازی کردند.

گفته می‌شود که دو نفر با اسلحه گرم پس از تیراندازی به سمت مردم قصد تیراندازی به سمت جایگاه را داشتند که توسط نیروهای مسلح مضروب شدند.

بر اساس مشاهدات خبرنگاران حاضر، پس از آغاز مراسم رژه نیروهای مسلح دو نفر از پارک شهید سبحانی که پشت استیج رژه قرار دارد با به رگبار بستن مردم قصد حمله به جایگاه رژه را داشتند که نیروهای مسلح مستقر در محل رژه با دعوت مردم به پناه گرفتن با افراد مسلح درگیر شدند.

۲ نفر موتورسوار که به رژه نیروهای مسلحانه در اهواز حمله کردند بودند پس از زخمی کردن چند نفر از محل تیراندازی گریختند.

شهروندان حاضر در محل رژه ابتدا گمان می‌کردند که تیراندازی سهوی بوده اما با زخمی شدن چند نفر از شهروندان متوجه حمله تروریستی شدند.

هنوز از تعداد شهدای این حادثه و افراد زخمی شده خبری منتشر نشده اما آمبولانس‌های مرکز فوریت پزشکی اهواز با حضور در محل رژه در حال انتقال مجروحان به مراکز درمانی هستند.

هم‌اکنون ترافیک سنگینی در خیابان‌های منتهی به کمپلو ایجاد شده است.

پس از این حمله تروریستی ارتشی‌های حاضر در محل رژه، برخی از مردم و خبرنگاران را در پادگان لشکر ۹۲ زرهی اهواز پناه دادند.

آیت الله موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری، شریعتی استاندار خوزستان و عالمی نیسی فرماندار اهواز از جمله مسؤولان حاضر در جایگاه رژه بودند که به آنها آسیبی نرسیده و در سلامت کامل هستند.

تاکنون ۲ نفر از مهاجمان مسلح کشته شدند، یک نفر زخمی و یک نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان، درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست‌ها ۴ نفر بودند که در پی این حادثه کور و بزدلانه ۱۰ نفر شهید و ۲۱ نفر هم مجروح شدند.

وی افزود: تعداد شهدای ما در حال افزایش هستند و وضعیت برخی مجروحین وخیم گزارش شده و احتمال افزایش شهدا وجود  دارد.

معاون سیاسی ادامه داد: در این بین یک نفر هم خبرنگار بوده که شهید شده است. تروریست‌ها ۴ هم نفر بوده‌اند که ۲ نفر کشته و ۲ نفر دستگیر شده‌اند.

همچنین بخوانید:حمله تروریستی اهواز تاکنون ۲۹ شهید و ۵۷ زخمی برجا گذاشته است

افزایش تعداد کشته های حمله تروریستی

معاون سیاسی استاندار خوزستان، خبر از افزایش تعداد کشته های حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به ۱۱ نفر داد و گفت احتمال افزایش کشته ها وجود دارد.

حسین زاده اظهار کرد:  همچنین تعداد مجروحین در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز  به بیش از  ۳۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: مجروحان حادثه تروریستی در اهواز به بیمارستان نزدیک به این حمله تروریستی همچون بیمارستان آپادانا، آیت الله کرمی و گلستان منتقل شده‌اند و تیم های پزشکی در آماده باش کامل بسر می برند و به وضعیت مجروحین رسیدگی می کنند.

در این رابطه بخوانید:اسامی شهدای حادثه تروریستی اهواز منتشر شد

اخبار تکمیلی را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد

سردار ابوالفضل شکارچی درباره آخرین جزئیات اقدام تروریستی صبح امروز(شنبه) که در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز رخ داد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) گفت: آمریکا، اسرائیل و ‌آل سعود همیشه برای دشمنی با ما در میدان هستند و اینگونه اتفاقات بسیار طبیعی است.

وی گفت: یک تیم چهار نفره تروریستی امروز از مخفیگاه‌شان در داخل پارکی که در مقابل بلوار قدس، محل رژه نیروهای مسلح بود به سمت مردم و رژه روندگان تیراندازی کردند که تعدادی به شهادت رسیدند و مجروح شدند.

سردار شکارچی گفت: نیروهای امنیتی بلافاصله وارد عمل شدند و هر ۴ نفر تیم تروریستی را منهدم کردند و هم اکنون ۳ جنازه از این تروریست‌ها در اختیار نیروهای امنیتی است و یک نفر هم دستگیر شده است تا مشخص شود به کجا وابسته بوده و چطور وارد پارک شده اند؟

وی افزود: این تیم تروریستی از فاصله طولانی از داخل پارک به سمت نیروهای رژه رونده تیراندازی کردند که برخی از این تیراندازی‌ها به سمت جایگاه مردم هم بود.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه آمارهای اعلام شده در خصوص تعداد شهدا و مجروحان ضد و نقیض است، گفت: وی با بیان اینکه یکی از شهدا، کودک است، افزود: چون وضع برخی مجروحان خوب نیست، نمی‌توان آمار قطعی از تعداد شهدا داد اما تا این لحظه، آمار نهایی ۱۵ شهید است.

سردار شکارچی افزود: هر خبری غیر از این خبر تکذیب می‌شود و اخبار تکمیلی را خودمان در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

لازم  به ذکر است علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح امروز(31 شهریور) در رژه نیروهای مسلح اهواز گفت: طبق آخرین آمار، تعداد شهدا به 25 تن رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hadi ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    0 0
    اگر در ایران گرانی هست که هست ولی امنیت بالاتر از هرچیزی است . قدر امنیت را زمانی که از دستش بدهیم میدانیم که آنوقت هم فایده ای ندارد. همه با هم متحد و یکپارچه پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری