البرز- رییس هیئت ورزش های همگانی استان البرز گفت: خیلی از اقشار مختلف مردم نگاه و نگرشی نو به ورزش و کارکردهای آن پیدا کرده اند و مشخصه بارز آن حضور اقشار مختلف مردم در بوستان‌های سطح شهر برای ورزش کردن است.

۲۰ درصد البرزی ها فعالیت مستمر ورزشی دارند/مردم نگرشی نو به ورزش همگانی پیدا کرده اند

مهدی محبی رییس هیئت ورزش‌های همگانی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی وسیعی در خصوص فواید ورزش و گنجاندن آن در فعالیت روزانه مطرح می شود اما در نهایت تصمیم گیرنده نهایی خود فرد است که به  جمع بندی برسد که فعالیت بدنی داشته باشد و ورزش را امری مهم تلقی کند.

وی تصریح کرد: البته این رویکرد نافی تلاش متولیان امر برای معرفی فواید ورزش کردن نیست و باید به انحاء مختلف آن را اشاعه داد چرا که معتقدم فرهنگ ساختنی نیست بلکه آموختنی است بنابراین برای رسیدن به جامعه ای که به ضرورت فرهنگ فعالیت ورزشی رسیده باشد باید آموزش داد و توقع و انتظار عمل به آن را داشت.

رییس هیئت ورزش های همگانی استان البرز با تاکید براینکه ورزش کردن نیز به مانند رعایت بهداشت فردی یک وظیفه است گفت: اگر به این باور برسیم که فعالیت ورزشی می تواند منشا و آثار نتیجه بخشی در حفظ سلامتی و دور ماندن از بیماری ها داشته باشد قطعا آن را جدی می گیریم و به آن عمل خواهیم کرد.

متولی ورزش همگانی استان البرز با ابراز خرسندی از تغییر رویکرد مردم به ورزش وتوجه روز افزون آنها به فعالیت بدنی گفت: با همه کم تحرکی ها و سکونی که ناشی از زندگی ماشینی وشهرنشینی امروز است اما به واقع خیلی از اقشار مختلف مردم نگاه و نگرشی نو به ورزش و کارکردهای آن پیدا کرده اند و مشخصه بارز آن حضور کثیر اقشار مختلف مردم در بوستان های سطح شهربرای ورزش کردن است.

محبی برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این همایش ها در طی یک دهه اخیر در کشورمان رونق پیدا کرد و شاید در آغاز با جاذبه هایی چون جوایز چشم نواز توانست جمعیت کثیری را به خود جلب کند اما کم کم فضا تغییر کرد و امروز نمی تواند عاملی انگیزشی برای جذب مردم به ورزش باشد.

ترغیب مردم به ورزش نیازمند روش های جدید است

وی ادامه داد: نمونه این اتفاق در همایش پیاده روی خانوادگی تیرماه گذشته کرج رخ داد که علیرغم همه اطلاع رسانی ها و تبلیغات وسیع شهری و تعیین جوایز متنوع شاهد حضور جمعیت قابل توجهی در شهر میلیونی کرج نبودیم و این خود گواه این موضوع است که باید روش و متدی جدید و نو برای حضور و ترغیب مردم در ورزش تهیه کنیم و به قول معروف دیگر به زور جاذبه هایی چون خودرو وجوایز نفیس نمی توان مردم را وادار به ورزش کرد.

محبی گریزی به آمار حضور مردم استان البرز در ورزش همگانی زد و گفت: در استان البرز و براساس ارزیابی هایی که ما در خصوص ورزشکاران بیمه شده و سازمان یافته و فعالان ورزش در اماکن عمومی، باشگاه ها و فضاهای ورزشی ادارات و نهادها داشته ایم حدود ۲۰ درصد مردم به شکل منظم ومستمربه فعالیت بدنی مشغول هستند که حدود ۶ درصد آن را ورزشکاران حرفه ای وسازمان یافته تشکیل می دهند.

رییس هیئت ورزش های همگانی استان البرز تصریح کرد: قطعا با توجه به مشغله و مشکلاتی که مردم در ابعاد مختلف زندگی با آن دست به گریبان هستند این میزان قابل قبول است اما نیاز است تا طیف بیشتری از مردم به سمت ورزش و فعالیت بدنی روی بیاورند.

محبی در ادامه به تلاش های فدراسیون ورزش های همگانی در توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: خیلی ها تصورشان از ورزش همگانی نرمش های صبحگاهی وعصرگاهی است اما واقعیت آن است که تعریف ورزش همگانی از سوی فدراسیون جهانی شامل تمام رشته های ورزشی می شود و بر همین اساس است که کمیته همگانی در تمام فدراسیون ها و هیئت های استانی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: هر رشته ورزشی این قابلیت را دارد تا به شکل فراگیر و همگانی وفارغ از رقابت حرفه ای و کسب مقام در میان مردم بسط و گسترش پیدا کند و امروز خوشحالم که عنوان کنم این رویکرد با تلاش فدراسیون و هیئت های استانی در سطح کشور تسری یافته است.

البرز در جمع استان های برتر همگانی کشور

این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود به اهم فعالیت های هیئت ورزش های همگانی البرز در سال گذشته و ۶ ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: ما در سال گذشته میزبانی چند مسابقه کشوری را برعهده داشتیم و در تمامی رویدادهای کشوری نیز شرکت کردیم، در عین حال بیش از ۱۰۰ دوره مربیگری و کلاس آموزشی را برگزار کردیم که در سطح کشور البرز را در جمع استان های برتر قرار داده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز مجموع کلاس های مربیگری و کارگاه های مختلف در کمیته های زیر مجموعه هیئت استان در حال برگزاری است وبرگزاری همایش های محله ای ومنطقه ای نیز برای جذب مردم به ورزش همگانی برنامه ریزی شده است.

رییس هیئت ورزش های همگانی استان البرز بیان کرد: همچنین برای توسعه ورزش درمیان شهروندان در حال حاضر ۱۵ پارک در نقاط مختلف کرج و چندین بوستان محلی ومنطقه ای در ۵ شهرستان دیگر استان  به فعالیت ورزش صبحگاهی مشغول اند و مربیان ما نیز حضور دارند.

محبی در پایان گفت: لازم می دانم عنوان کنم که اگر تعداد شهروندان در بوستان های محلی برای فعالیت در ورزش صبحگاهی حداقل به ۱۵ نفر برسد این هیئت آمادگی دارد تا مربی برای آنها اعزام کندتا فعالیت ورزشی ونرمش ها را به شکل اصولی فرا گرفته و انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.