همدان -مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از آمادگی راهدارخانه‌های استان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

راهدارخانه‌های استان همدان پذیرای زائران اربعین است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در نشست کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان همدان اظهار داشت: لازم است تمامی راهدارخانه های استان ضمن آمادگی لازم نسبت به پذیرش و اسکان موقت زائران اربعین در مواقع بحرانی اقدام کنند.

وی افزود: همچنین تمامی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نسبت به بازدید و انجام عملیات راهداری اقدام و با پیش بینی احتمال بارش برف و باران تمهیدات لازم را برای انجام عملیات راهداری زمستانی و ذخیره سازی نمک و ماسه را انجام دهند.

پناهنده با بیان اینکه تمامی شرکت های امدادخودرو، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و هلال احمر باید نسبت به استقرار گشت های منظم با امکانات لازم و با چراغ های گردون روشن در محورهای مواصلاتی استان اقدام کنند، یادآور شد: هلال احمر همچنین ضمن تجهیز مراکز اسکان زائران که توسط کمیته اسکان استان در نظر گرفته شده، تجهیزات، مواد خوراکی و بهداشتی و ... را در مراکز ثابت و به ویژه در گردنه ها فراهم کرده و ضمن آماده باش کامل اکیپ های مستقر در محورهای دخان، پلیس راه همدان تهران، میدان کربلا و راهدارخانه اسدآباد نسبت به استقرار اکیپ های سیار خود در طول ایام طرح و در خط سیر بزرگراه کربلا اقدام کنند.

وی ادامه داد: با هدف اسکان ضروری زائران در پایانه انقلاب همدان، جمعیت هلال احمر استان و سازمان پایانه مسافری شهرداری نسبت به تحویل تجهیزات موردنیاز شامل پتو، چادر و زیرانداز تدابیر لازم را انجام دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه از پلیس راه خواست اقدامات لازم برای تردد ایمن زائران پیاده و سواره را پیش بینی و نسبت به استقرار گشت های لازم در محورهای استان و به ویژه نقاط حادثه خیز با چراغ های گردون روشن تمهیدات لازم را در دستور کار قرار دهد.

پناهنده افزود: همچنین پلیس راه مانند سال های گذشته ضمن هماهنگی با ستاد فرماندهی مرکزی نسبت به کنترل صورت وضعیت ها دربستی استان با عنوان حمل و نقل زائران اربعین در سطح استان و کشور اقدام و ضمن نظارت و کنترل کامل وسائل نقلیه حمل زائران از لحاظ داشتن صورت وضعیت و دارا بودن وسائل ایمنی از جمله زنجیر چرخ و ... نظارت کامل بر تردد کامیون ها و وسائل نقلیه سنگین در خط سیر کربلا اعمال و هماهنگی لازم با شهرداری ها برای حضور اکیپ های آتش نشان در محورهای مواصلاتی را داشته باشند.

این مسئول ابراز داشت: تمامی دستگاه ها و ادارات زیرمجموعه کمیته حمل و نقل سوخت استان حداکثر تا اواسط مهرماه نسبت به ارائه لیست کشیک با مشخصات تیم های ثابت و سیار و نام و شماره تماس افراد و نماینده تام الاختیار خود به این اداره کل و دبیرخانه ستاد اربعین استان اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل راهداری استان همدان اضافه کرد: در راستای طرح نظرسنجی و با ابلاغ انجمن های صنفی، شرکت های مسافربری استان درج شماره تلفن همراه زائران بر روی بلیت های صادره را در دستور کار خود قرار دهند.

مصطفی پناهنده خاطرنشان کرد: انجمن های صنفی شرکت های مسافربری شهرستان همدان و ملایر نیز با همکاری انجمن صنفی رانندگان مسافربری همدان به منظور اجرای هر چه مطلوب تر طرح اربعین نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی رانندگان اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.