کیفیت آب یکی از شاخصه‌های اصلی و تعیین کننده این مایع حیاتی بویژه در بحث مصارف شرب آن است که ارتباطی مستقیم با سلامتی انسان دارد.

اما و اگرهای کیفیت این روزهای آب شرب مشهد

هرگونه تغییری در شرایط آب مصارف خانگی می‌تواند حتی عوارض غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد، به همین جهت باید توجهی خاص و ویژه از سوی دستگاه‌های مرتبط با موضوع آب در مورد کیفیت آن شود تا آبی با کیفیت در دسترس مردم قرار بگیرد. موردی که گویا مردم نقاط مختلف شهر مشهد چند وقتی می‌شود گلایه هایی از این بابت دارند. آب با رنگ غیر متعارف، آب با بوی بعضاً نامطبوع و کیفیت نه چندان خوب از جمله مواردی است که مردم مشهد طی روزها و یکی دو ماه گذشته در مواردی مشابه از چند نقطه شهر از آن شاکی بودند!

  مشکل همیشگی نبود کیفیت آب در بولوار ارشاد

مخاطبی از بولوار ارشاد، آب مصرفی خانه‌اش را این گونه توصیف می‌کند: رنگ آبی که برخی مواقع ما مصرف می‌کنیم متمایل به زرد است، این آب بوی بدی می‌دهد و واقعاً نمی‌دانیم باید این آب را چگونه مصرف کنیم.

او همچنین می‌گوید: ما در تماس با شرکت آب این موارد را مطرح کردیم اما جز اینکه بگویند پیگیری می‌کنیم اتفاق خاص دیگری نمی‌افتد. اگر هم چند روزی شرایط بهتر شود باز مجدد همان آش و همان کاسه! ما دیگر نمی‌دانیم باید به کجا و به چه کسی شکایت و گلایه هایمان را بیان کنیم.

برای اینکه صحت ادعای این مخاطب سنجیده شود با مراجعه به بولوار ارشاد با شهروندی در خیابان پیام در این باره صحبت کردیم که او نیز تقریباً همین موارد را مطرح می‌کند و اظهار می‌دارد: چند وقتی می‌شود که ما دیگر برای مصارف شرب با توجه به کیفیت پایینی که آب اینجا دارد از آب معدنی استفاده می‌کنیم اما با توجه به افزایش قیمتی که آب معدنی داشته است واقعاً تأمین آب شرب ما هم به یکی از مشکلات تبدیل شده است.

منطقه سیدی و مشکل کیفیت آب

شهروند دیگری از محله سیدی نیز می‌گوید: تا قبل از این گفته می‌شد آب منطقه ما از سد دوستی تأمین می‌شود و کیفیت آب هم شرایط مناسبی داشت اما چند ماهی می‌شود که به هیچ وجه کیفیت آب اینجا مناسب نیست و حتی بچه‌های ما هم بعضی مواقع از این بابت شاکی می‌شوند. از مسئولان درخواست داریم به این مورد توجه کنند و در جهت رفع آن چاره‌اندیشی نمایند.

او همچنین عنوان می‌کند: ما برای اینکه آب شرایط بهتری پیدا کند حتی بحث جوشاندن آن را هم دنبال کردیم اما چندان تفاوتی نکرد و مشکل برطرف نشد. شوری خاصی در آب این منطقه وجود دارد که من در آب برخی از مناطق دیگر ندیده ام!

طعم وبوی بد

یکی دیگر از موارد افت کیفیت آب شهر مشهد مرتبط با منطقه مطهری مشهد می‌شود. فردی که ساکن این منطقه است، می‌گوید: واقعاً شرایط کیفی آب در منطقه ما در برخی از روزها این‌قدر بد می‌شود که از طعم وبوی آن می‌شود کیفیت نامطلوب آن را فهمید! برای این موضوع پیگیری هم کردیم اما نتیجه چندانی نگرفتیم و البته دلیل این موضوع هم برای ما مشخص نشده است.

شهروندی از بولوار هنرستان ضمن گلایه از کیفیت آب شبکه شهری در این منطقه اظهار داشت: مشکلات آب شرب منطقه ما بعضی مواقع این قدر زیاد می‌شود که اصلاً رغبتی به استفاده از آن نداریم، اما چاره‌ای نیست! کار یک روز، دو روز هم نیست که از آب معدنی به عنوان مصارف شرب استفاده کنیم تا برطرف شود بعضی مواقع تا چند روز همین گونه می‌شود. بوی نامطبوعی که آب دارد خیلی آزار دهنده است.

کیفیت نامطلوب آب در منطقه احمدآباد

کیفیت نامطلوب آب مختص به منطقه و محله‌ای خاص نیست، به گونه‌ای که در میان تماس هایی که با تحریریه در این مورد خاص داشته‌ایم موردی هم وجود دارد که مرتبط با وضعیت آب منطقه احمدآباد است. شهروندی از این منطقه با گلایه از شرایط نامطلوب آب شرب می‌گوید: قطعاً آبی که برخی از روزها در دسترس ما قرار می‌گیرد کیفیتی به مراتب پایین دارد. بو و طعم خاصی که آب دارد بدون اینکه آزمایشی روی آن انجام شود نشان دهنده کیفیت پایین آن است که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد.

دیروز بر آن شدیم در تماس با مسئولان شرکت آب و فاضلاب مشهد موضوع نامطلوب بودن کیفیت آب مشهد را از طریق آن‌ها پیگیری کنیم که متأسفانه تلاش ما به نتیجه‌ای نرسید.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.