در بسته خبری شهرستان‌های خراسان رضوی اخباری از داورزن، تربت‌حیدریه، خواف و تربت‌جام منتشر شده است.

سومین سوگواره پرده‌خوانی استان‌های خراسان در تربت‌حیدریه برگزار شد
به گزارش قدس آنلاین ، دربسته خبری شهرستان‌های خراسان رضوی اخباری از داورزن، تربت‌حیدریه، خواف و تربت‌جام منتشر شده است.

آیین نمادین کاروان نمادین اسرا در داورزن برگزار شد

امروز مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی هیأت‌های مذهبی در داورزن همراه با تعزیه و حرکت نمادین کاروان اسرا به‌شام در داورزن برگزار شد.

کودکان و نوجوانان گروه افلاکیان هیأت علی اصغری داورزن از مصلی موقت به‌سمت گلزار شهدا، گوشه‌ای از مصائب و رنج‌های اسرای کربلا به‌نمایش درآوردند.

در این آیین سنتی مذهبی که توسط کودکان ونوجوانان اجرا می‌شود عزاداران سید الشهدا(ع) با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی این کاروان را همراهی می‌کنند.

این مراسم چند سالی است که توسط دانش‌آموزان مدارس ابتدایی وراهنمایی شهر داورزن به‌سرپرستی هادی امیدیان، کارگردانی رضا نقوی و مشاور تعزیه‌خوانی ولی‌الله داورزنی برای عزاداران حسینی از محل هیأت علی اصغری به‌سمت میدان عاشورا واقع در گلزار شهدای این شهر در حال حرکت به‌اجرا گذاشته و نمایش داده می‌شود.

بدرقه پیکر مطهر 5 شهید گمنام بر روی دستان مردم تربت‌حیدریه

هم‌زمان با یازدهمین روز از ماه محرم 5 شهید گمنام دوران دفاع مقدس پس از قرائت قرآن و اقامه نماز توسط امام‌جمعه تربت‌حیدریه بر روی دستان مردم ولایت‌مدار تربت‌حیدریه از میدان مرکزی این شهرستان تا دروازه بهشت بدرقه شدند.

مردم از ساعتی قبل از آغاز مراسم خود را به‌این محل رساندند تا پیش از حرکت زمزمه‌ای با پیکر این مردان تازه از سفر رسیده کنند، مردان و زنان حاضر پارچه‌هایی را با تابوت‌های مزین شده به پرچم کشورمان که در آن پیکر فرزندان همین خاک قرار گرفته است، متبرک کنند.

همچنین شهید گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس در کوی سازمانی منازل تیپ مستقل 177 محمد جعفر نصر اصفهانی مقابل مسجد صاحب الزمان(عج) به‌خاک سپرده شد.

گفتنی است؛ این شهید والامقام در سال 1367 در شرق بصره منطقه عملیاتی زبیدات به شهادت رسیده است.

وداع با 2 شهید گمنام دفاع مقدس در رباط سنگ

امروز پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در میان حزن و اندوه مردم شهید پرور رباط سنگ و با حضور، مرتضی عفتی از یادگاران دفاع مقدس، بخشدار رباط سنگ و دیگر مسؤولان برگزار شد.

سردار مرتضی عفتی از یادگاران 8 سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: اگر زندگی شهدا را بررسی کنیم امروز وظیفه ما زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهداست .

وی افزود: در هر عرصه و جایگاهی که هستیم همه مدیون خون شهدا هستیم و اگر امروز آسایش و آرامشی داریم و راحت زندگی می‌کنیم به برکت خون مطهر همین شهد است .

این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: آرمان‌گرایی شهدا همراه با واقع بینی بود، شهدا در مقابل دشمن می‌ایستادند و ترسی هم از جان خود نداشتند، چرا که می‌دانستند واقع‌بینی باعث می‌شود جانشان را به‌خدا بسپارند.

گفتنی است؛ محل شهادت یکی از شهدا در تیرماه 1361 در سن 17 سالگی در عملیات رمضان در شرق بصره است و دیگر شهید گمنام در بهمن‌ماه 1364 در سن 18 سالگی در عملیات ایذایی والفجر 8 در جزیره بوارین به درجه رفیع شهادت نائل آمد، که در پارک زائر شهر رباط سنگ به‌خاک سپرده شدند.

وداع با دو شهید گمنام دفاع مقدس در کدکن تربت‌حیدریه 

امروز مراسم تشییع دو شهید گمنام با حضور آحاد مردم بر روی دستان مردم شهید پرور کدکن برگزار شد و در حاشیه بلوار خلیج فارس جنب اورژانس 115 به‌خاک سپرده شدند.

گفتنی است؛ که یکی از شهدا در بهمن ماه 1364 در سن 24 سالگی در عملیات والفجر(8) و جزیره بوارین و دیگر شهید در تیرماه 1361 در سن 18 سالگی در عملیات رمضان در شرق بصره به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سومین سوگواره پرده‌خوانی استان‌های خراسان در تربت‌حیدریه برگزار شد

سومین سوگواره پرده‌خوانی استان‌های خراسان رضوی، شمالی وجنوبی با حضور پرده‌خوانان پیشکسوت و جوان، مردم عزادار و ولایتمدار  و دوستداران هنر اصیل ایرانی اسلامی امشب در محل قطب‌الدین حیدر تربت‌حیدریه برگزار شد.

مدیر هنری و رسانه سوگواره در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه گفت: سومین سوگواره پرده‌خوانی استان‌های خراسان (شمالی، جنوبی و رضوی) توسط انجمن هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شورای اداری شهرستان تربت‌حیدریه از 30 تا 31 شهریورماه سال‌جاری در مجموعه تاریخی قطب‌الدین حیدر تربت‌حیدریه برگزار شد.

میثم امانی افزود: دور اول این سوگواره به‌صورت استانی و دور دوم آن با گستره منطقه‌ای توسط دبیرخانه دائمی سوگواره پرده‌خوانی در تربت‌حیدریه برگزار شده بود.

وی بیان کرد: از میان آثار رسیده از سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، پرده‌خوانان راه‌یافته به سوگواره از شهرهای شیروان، سبزوار، مشهد، خلیل‌آباد، کاشمر، قائنات و تربت‌حیدریه هستند.

گفتنی است؛ کارشناسی آثار این سوگواره را گروهی از هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی برعهده داشتند.

نصب دستگاه رادیوگرافی دیجیتال در کلینیک رسول اکرم(ص) تربت‌جام

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی تربت‌جام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌جام، گفت: با توجه به راه‌اندازی کلینیک ویژه رسول اکرم(ص) در این شهرستان و نیاز مبرم مردم، با پیگیری‌های به‌عمل آمده موفق شدیم با جذب اعتبار لازم یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال خریداری و در این مجموعه درمانی جهت رفاه حال همشهریان گرامی نصب و مورد بهره‌برداری قرارگرفت.

محمد افکار با اشاره به‌مزایای رادیوگرافی دیجیتال افزود: رادیوگرافی دیجیتال ناحیه‌های پنهان کوچک پوسیدگی بین دندانی یا زیر ترمیم‌ها و پرکردگی‌ها، عفونت‌های استخوانی،  بیماری لثه، آبسه و کیست، ناهنجاری‌های رشدی و تومورهایی را نشان می‌دهد که در معاینه چشمی دیده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز درمانی ویژه رسول اکرم(ص) در منطقه‌ای تاسیس و راه‌اندازی شد که نیاز مبرم مردم این منطقه به‌لحاظ دسترسی مشکل اهالی آن به‌مراکز درمانی و مشکل تامین هزینه‌های درمان هستند.

‍ بیانیه‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تربت‌جام به‌مناسبت هفته دفاع مقدس

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تربت‌جام با صدور بیانیه‌ای فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است:

بسمه‌تعالی

امام خمینی رحمه الله علیه: «امام‌ حسین(ع)‌ احیا کنندة‌ دین‌ اسلام‌ بود از صدر اسلام‌ تا آخر الزمان‌.»

امام‌ خمینی‌ در پیام‌های‌ خود شهدای‌ جنگ‌ تحمیلی‌ را درکنار شهدای‌ کربلا قرار می‌دادند و این‌ نشان‌ از تأثیر حماسة‌ عظیم‌ عاشورا بر امام‌ بود، امام‌ در نامه‌ای‌ خطاب‌ به‌فرزند یک‌ شهید می‌فرماید:

«خداوند تعالی‌ همة‌ شهدای‌ اسلام‌ مخصوصاً شهید شما را با شهدای‌ کربلا محشور فرماید».

حماسۀ جاودان و بی‌بدیل دفاع مقدس تابلو زیبا و تمام نمای عشق و ایثار ملتی بیدار، مقاوم و ایثارگر است که نمایش دهندۀ روحیه استکبار ستیزی، اسلام‌خواهی و آزادگی و حریت را در جهان معاصر به اهتزاز در آورده است.

هشت سال دفاع مقدس تابلویی همیشه زنده و گویا از جلوه‌های غرورآفرین و صحنه‌های افتخارآمیزی است که استقامت و پایداری و بیداری اسلامی دلیرمردان ایران اسلامی در برابر تجاوز ناجوانمردانه نیروهای بعثی را به‌زیبایی به‌نمایش درآورده است.

جنگ تحمیلی غرب علیه ایران با بازیگری رژیم بعث عراق با هدف نابودی کامل انقلاب اسلامی و فروپاشی نظام مقدس و تازه نوپای «جمهوری اسلامی ایران» طرح‌ریزی و به‌اجرا گذاشته شده بود که با عنایات حضرت حق و سرانگشت اشارت و هدایت و رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و ایمان و خلوص، مقاومت و پایداری ملت ایران برخلاف اراده باطل دشمن از تهدیدی خانمان‌سوز به‌فرصتی طلایی و بی‌بدیل در جهت حفظ و تقویت قوا و عزم و اراده ملی، به‌عزت و سربلندی ایرانیان تبدیل شد به‌گونه‌ای که هم اینک شکل‌گیری «جبهۀ بزرگ بیداری و مقاومت اسلامی» در بسیاری از کشورهای منطقه و جهان در مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار یکی از برکات و ثمرات بی‌شمار و ارزشمند، حماسۀ جاودان دفاع مقدس و مرهون ایثارگری، دلاورمردی و پایمردی رزمندگان اسلام و نسل تربیت شده در مکتب عاشورا و ولایت‌فقیه است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تربت‌جام ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با گرامیداشت یاد و خاطره امام عظیم الشان، رشادت‌ها و دلاورمردی‌های همه شهیدان والامقام، رزمندگان و ایثارگران ۸ سال دفاع‌مقدس را ارج نهاده و با ادای احترام به‌مدافعان سرافراز انقلاب اسلامی مراتب تهنیت و تبریک خود را به‌مناسبت این ایام غرورآفرین به همه همشهری‌های گرامی   ابراز داشته و از خداوند متعال سربلندی ایران اسلامی و توفیق روزافزون ایران اسلامی را تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و در پرتو منویات رهبر عظیم‌الشان انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) مسئلت می‌کند.

والسلام

 30 شهریور 1397

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام

انقلاب اسلامی تداوم حرکت عاشوراست

نماینده طلاب وفضلای شهرستان‌های خواف، رشتخوار، تایباد٬ تربت‌جام و باخرز در حوزه علمیه قم در جمع عزاداران بخش جلگه زوزن به عوامل و علل به‌وجود آمدن حادثه عاشورا اشاره کرد و دلبستگی به‌دنیا، دنیاطلبی و مال حرام را از آن عوامل بیان کرد.

حجت‌الاسلام علی زنگویی بیان کرد: شهدای کربلا و در رأس آن حضرت ابوالفضل العباس از صاحبان بصیرت هستند که در نهایت بصیرت آنان در اطاعت‌پذیری از امام زمان(ع) نمود پیدا کرد و در جامعه امروزی هم اگر بصیرت کافی نباشد دچار انحراف می‌شویم، بصیران واقعی در تحلیل و درک مسایل روز موفق‌ترند.

وی با بیان اینکه این انقلاب ثمره خون هزاران شهید است؛ افزود: انقلاب ما تداوم حرکت عاشوراست و این انقلاب با بصیرت مردم همیشه در صحنه پایدار می‌ماند و با هوشیاری و استقامت مردم در جنگ اقتصادی هم پیروز می‌شویم.

نماینده طلاب وفضلای شهرستان‌های خواف، رشتخوار، تایباد٬ تربت‌جام و باخرز در حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث اخیر خواف و ضمن اعلام پشتیبانی از مسؤولان قضایی نسبت به برخورد با مفاسد اقتصادی؛ خاطرنشان کرد: امیدواریم مسؤولان قضایی با تمام افراد مرتبط برخورد کنند و نیروهای انقلابی از قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی حمایت می‌کنند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.