مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: ۱۰۰ در صد جمعیت شهری کشور و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار با وجود شرایط تحریم و کمبود منابع، از نعمت برق برخوردارند.

تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور از نعمت برق برخوردارند
مهندس متولی زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان درجلسه‌ای با موضوع استفاده از ظرفیت‌های قانونی در برقدار کردن چاه‌های کشاورزی، با اشاره به عملکرد مثبت صنعت برق در ۴۰ سال گذشته، گفت: ارزان‌ترین برق دنیا در ایران به مردم عرضه می‌شود و دولت یارانه سنگینی را پرداخت می‌کند تا برق با قیمت بسیار پایین به مردم ارائه شود.

وی با انتقاد از طرح تثبیت قیمت‌ها در سال ۱۳۸۳، افزود: اگر این طرح اجرا نمی‌شد و قیمت برق سالانه متناسب با نرخ تورم درکشور افزایش می‌یافت، صنعت برق امروز نه تنها بدهی به تولید کنندگان وپیمانکاران نداشت بلکه طرح‌های توسعه‌ای به موقع اجرا شده بود.

برقی کردن چاه های کشاورزی، تأمین منابع مالی برای کشور را به دنبال دارد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با بیان اینکه فاصله بین درآمد وهزینه درصنعت برق افزایش یافته و راه کاهش آن، صرفه جویی هزینه‌ها و کسب منابع درآمدی جدید است، ادامه داد: یکی از راهکارهای تأمین منابع مالی برای کشور وصنعت برق، برقی کردن چاه‌های کشاورزی و صرفه جویی درسوخت گازوئیل است.

حیدری مشاور امور مجلس شرکت توانیر در این جلسه با تأکید بر لزوم حمایت مسؤلان در زمینه استفاده از ظرفیت‌های قانونی کشور برای برقدار کردن چاه‌های کشاورزی، گفت: اقدام منسجم و استفاده از مشاور، لازمه تحقق اهداف در راستای برقدار کردن چاه‌های کشاورزی است.

محمودی معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان و مجری طرح برق رسانی به چاه‌های کشاورزی کشور هم در ادامه این جلسه گفت: تا پایان سال ۱۳۹۶ بیش از ۲۲۶ هزار حلقه چاه کشاورزی در کشور برقدار شده و بالغ بر ۲۰۰ هزار حلقه چاه کشاورزی بدون برق وجود دارد.

بیش از ۹۰ درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است، افزود: با برقدار کردن چاه‌های کشاورزی امکان مدیریت برداشت آب از سفره‌های زیر زمینی بوجود می‌آید.

مجری طرح برقرسانی به چاه‌های کشاورزی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، می‌توان در سرعت بخشیدن به برقدار کردن چاه‌های کشاورزی اقدام کرد، ادامه داد: شرکت‌های توزیع نیروی برق با ارسال مستندات و اطلاعات لازم، با مشاور طرح برای عقد قرارداد استفاده از صرفه جویی‌های سوخت ناشی از برقرسانی به چاه‌های کشاورزی، با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور اقدام نمایند.
منبع : باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.