معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تا کنون بر اساس آمار سامانه رصد ۵۷ هزار و ۶۷۲ اشتغال جدید استان ایجاد شده است.

ایجاد بیش از ۵۷ هزار شغل جدید از ابتدای امسال در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، قربان میرزایی با بیان این مطلب، اظهار کرد: این رقم معادل ۵۲ درصد اشتغال برنامه‌ریزی شده استان است. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هدف‌گذاری امسال استان برای ایجاد ۱۱۰ هزار اشتغال جدید است.

وی عنوان کرد: این اشتغال‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، خدماتی و گردشگری، فناوری و ... در قالب طرح‌های مختلف از اشتغال فراگیر، توسعه اشتغال روستایی، اشتغال‌های خرد و خانگی و اشتغال‌های حمایتی ایجاد شده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه از ۴۰۳۷ نفر سهمیه تعیین شده برای استان در طرح مهارت‌آموزی نیز تا کنون ۱۲۰۰ نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشغول بکار شده‌اند.

میرزایی در ادامه با اشاره به اهمیت طرح توسعه اشتغال روستایی و تسهیلات خوب با سود پایین این بخش برای تحصیل دانش آموختگان به ویژه در حوزه روستایی افزود: از سهمیه ۶۱۰ میلیارد تومانی اولیه استان نیمی از آن تخصیص یافته که تا کنون ۱۷۶ میلیارد تومان از این تسهیلات در استان جذب شده است.

وی گفت: در واقع با جذب ۷۰ درصدی اعتبارات ابلاغی، خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در این حوزه داراست. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: از محل این تسهیلات که به ۲۴۳۸ طرح اعطا شده تا کنون ۵۳۱۱  شغل جدید ایجاد گردیده است.

میرزایی بیان کرد: در ادامه از افزایش سقف اختیار استان در تصویب طرح‌های توسعه اشتغال روستایی از ۶ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان بوده این امر خود به استفاده بیشتر استان از ظرفیت‌های موجود و تسهیل امور کمک می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.