دبیر ستاد احیا امربه‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 300هزار تذکر لسانی در سطح استان داده شده که خوشبختانه هیچ‌کدام از آن‌ها منتج به درگیری و تشکیل پرونده قضایی نشده است.

امسال در خراسان رضوی هیچ‌ تذکر منتج به درگیری نداشته‌ایم
به گزارش قدس آنلاین ، سید عبدالله ارجاعی ، در خصوص اقدامات ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان اظهار کرد: در مجموع ستادهای امربه‌معروف و نهی‌از منکر طبق قانون حمایت از آمران به‌معروف و ناهیان از منکر مصوب سال 1394 مجلس شورای اسلامی، هشت وظیفه بر عهده دارند.
وی ادامه داد: وظیفه اول آن‌ها بحث فعالیت‌های ستادی، سیاست‌گذاری، نظارت و برنامه‌ریزی برای احیا و اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است؛ بدین منظور ساختارهای ملی و استانی و شهرستانی برای ستادها درنظرگرفته شده است که از دوسال‌ونیم پیش تا کنون در تمامی 27 شهرستان استان، ستادهای شهرستانی تشکیل شده است.
دبیر ستاد احیا امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان‌رضوی تصریح کرد: در 79 دستگاه دولتی وابسته به دولت از بین بیش از 80 دستگاه تا کنون شوراهای امربه‌معروف تشکیل شده و در 37 رده نظامی موجود در استان هم این شوراها تشکیل شده است. همچنین در هشت دستگاه زیرمجموعه قوه قضاییه هم در استان شوراها تشکیل شده و در این شاخه ما میزان عملکردمان 93 درصد بوده است.
ارجاعی خاطرنشان کرد: دومین وظیفه ستادهای امربه‌معروف، تعیین الگوهای رفتاری در حوزه‌های مختلف و اقشار گوناگون مردم است؛ در راستای تحقق این موضوع، جشنواره «مفلحون» در استان طرح‌ریزی شده که تا الان در15 قشر، بیش از 1000 الگوی رفتاری برتر در سطح استان شناسایی و به مردم معرفی شدند.
وی افزود: عرصه بعدی، عرصه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی است که تاکنون بیش از پنج جلد کتاب چاپ شده، 1000معروف واژه و منکر حرام احصا شده و در سایت ستاد قابل دسترسی است، همایش علمی و تخصصی مسئله‌شناسی و پاسخ‌گویی به مسائل قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار شد که بیش از 400 مقاله به دبیرخانه این همایش رسید. همچنین مرکز آموزش‌های تخصصی امربه معروف و نهی‌ازمنکر درمشهد مقدس راه‌اندازی شده که بیش از 12هزار نفر تاکنون در این مرکز آموزش دیدند.
دبیر ستاد احیا امربه‌معروف و نهی‌از منکر خرسان‌رضوی اضافه کرد: محور بعدی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی است که دو فیلم از زندگی شهدای عزیز امربه‌معروف ساخته شده است، مجموعه کلیپ‌های مسئولیت‌پذیری، کلیپ‌های صدثانیه‌ای طراحی و تولید شده است و مسابقات فرهنگی و هنری و کتاب‌خوانی از این دست برنامه‌هاست.
ارجاعی عنوان کرد: وظیفه دیگر ستاد، حمایت از آمران به‌معروف و ناهیان از منکر است که ما 23 شعبه ویژه قضایی در استان تشکیل دادیم و 6 وکیل داوطلب هم به استان در حمایت پرونده‌های قضایی کمک می‌کنند. شناسایی ظرفیت‌ها و کمک به تشکیل تشکل‌ها و جمعیت‌ها، وظیفه ششم ستادهاست که تاکنون در سطح استان خراسان‌رضوی 21 تشکل مردمی راه‌اندازی شده و به فعالیت می‌پردازند. بحث نظارت بر دستگاه‌های اجرایی، وظیفه هفتم ماست که وظیفه داریم موارد ارتکاب به منکر را در آن‌ها احصا کنیم و پس از آن به مراجع ذی‌صلاح گزارش کنیم.
وی اظهار کرد: از اول امسال تاکنون علاوه بر تذکر لسانی متعددی که صادر شده، 27 تذکر کتبی به دستگاه‌های اجرایی داده شده و خوشبختانه موارد ارتکاب منکر رفع شده و نیاز به ارجاع پرونده‌ها به دستگاه قضایی نبوده است.
دبیر ستاد احیا امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان‌رضوی گفت: آخرین وظیفه ستادهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، بحث شناسایی و زمینه‌سازی جهت مشارکت همه‌جانبه مردم در اجرای فریضتین است که طرح طلایه‌داران معروف در استان طرح‌ریزی شده و در 12 شهرستان درحال اجراست و در این راستا 4200 آمربه‌معروف و ناهی‌ازمنکردر قالب گروه‌های 10 نفره در حال انجام اقدامات خود هستند.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.