معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از مهر تشریح کرد.

اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از مهر

به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی در خصوص اقدامات شهرداری مشهد در راستای استقبال از مهر، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت و ایجاد محیط مناسب جهت فراگیری علم و دانش برای دانش‌آموزان، شهرداری مشهد مقدس هر ساله در شهریور خدماتی را در داخل و خارج مدارس به تعدادی از مدارس دولتی منتخب ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس امسال نیز ۳۰۶ مدرسه انتخاب و اقداماتی شامل رنگ‌آمیزی و نقاشی دیواری، تعمیر و رفع نقص آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی، لکه‌گیری و بهسازی آسفالت محوطه، توزیع بوته گل فصلی و دائمی و تعویض گل فلاور باکس‌ها برای مناسب‌سازی فضای این مدارس جهت حضور دانش‌آموزان در اول مهر انجام شده است.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد به اقدامات با اشاره به دیگر انجام شده شهرداری مشهد در راستای استقبال از مهر، تصریح کرد: رفع خطر از درختان شکسته و قطاعی درختان خشک سطح شهر و محیط اطراف و داخل مدارس، لکه‌گیری و بهسازی معابر، همسطح‌سازی دریچه‌های خدماتی سطح شهر به ویژه معابر منتهی به مدارس، جمع‌آوری خاک و نخاله‌های اطراف مدارس، لایروبی کانال‌های منتهی به مدارس و تنظیف و شست‌وشوی خیابان‌ها، جداول و کانال‌های اطراف مدارس از دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری مشهد است.

وی همچنین با اشاره به سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوسرانی در خطوط پررفت و آمد دانش‌آموزان و دانشجویان، بیان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی و از ابتدای مهرماه در کنار سرویس‌دهی به خطوط پر رفت‌وآمد دانش‌آموزان و دانشجویان در ایستگاه‌های پرتراکم دانش‌آموزی سرویس‌دهی ویژه مدارس دخترانه در هنگام تعطیلی مدارس انجام خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: ۱۰۰ بازرس به همراه ۴۰ دستگاه خودرو بر نحوه سرویس‌دهی سرویس‌های مدارس نظارت خواهند داشت. وی افزود: همچنین در راستای خدمات‌رسانی بهتر و منظم به دانش‌آموزان و معلمان خطوط قطارشهری از آمادگی کاملی برخوردار بوده و در ساعات پیک سرفاصله زمانی قطارشهری کاهش پیدا خواهد کرد.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد به سایر اقدامات انجام شده شهرداری مشهد در استقبال از مهر ۹۷ اشاره و تصریح کرد: رفع نقص و نصب علایم ترافیکی در اطراف مدرسه، اجرای طرح گذربان مدرسه با هماهنگی آموزش و پرورش و پلیس راهور مشهد، اعلام نرخ مصوب و چاپ ۸۰۰۰ کارت و برچسب سرویس مدارس، نصب علائم هشداردهنده و ایمن‌سازی کارگاه‌های ساختمانی و پروژه‌های حفاری جاری منتهی به معابر اطراف مدارس به ویژه کارگاه‌های بزرگ از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه کیفیت هوا توسط تجهیزات سیار سنجش آلودگی هوا در اطراف ۴۰ مدرسه مرکزی شهر پایش خواهد شد، افزود: در کنار این اقدام طرح مشترک کنترل آلاینده‌های سیار زیست محیطی با همکاری پلیس راهور در مرکز شهر نیز اجرا می شود. کاظمی اضافه کرد: همچنین مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ نیز به صورت شبانه‌روزی جهت پاسخگویی به درخواست‌ها و دریافت پیشنهادات شهروندان فعال خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.