مجموعه‌ای شامل عکس‌هایی از لحظه‌های ناب جنگ، کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس، نرم‌افزارها و اشیای ارزشمند از یادگارهای دوران دفاع مقدس، در قالب نمایشگاه، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

گشایش نمایشگاه یادگار دوران دفاع مقدس در کتابخانه مرکزی آستان قدس

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به منابع علمی و فرهنگی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، نمایشگاهی به مناسبت هفته دفاع مقدس و با محوریت این دوران در تالار ورودی این کتابخانه دایر شده که از نظر منابع پژوهشی دارای اهمیت فراوانی است.
در این نمایشگاه، مجموعه ارزشمند عکسی از لحظه‌های ناب جنگ، افزون بر ۲۰۰ جلد کتاب در موضوع دفاع مقدس، تعدادی نرم‌افزار و اشیایی از یادگارهای دوران جنگ هشت ساله، به نمایش در آمده است.
عکس‌های این مجموعه صحنه‌هایی به یاد ماندنی از دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده که از جمله آن، تصاویری از برگزاری نماز جماعت به امامت رهبر معظم انقلاب در جمع رزمندگان اسلام، شهید صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس، مراسم رژه گروه اعزامی رزمندگان اسلام به مناطق عملیاتی در اطراف حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و مراسم رژه خواهران بسیجی در مشهد مقدس است. همچنین تصاویری ماندگار از لحظات آموزش بَلَم‌رانی، آموزش غواصی، صحنه‌هایی از به اسارت گرفتن عراقی‌ها و تصاویری از مسابقات والیبال بین رزمندگان قبل از عملیات در جزیره مجنون در این مجموعه مشاهده می‌شود.
بخش دیگر این نمایشگاه شامل نرم‌افزارهایی با موضوع دفاع مقدس نظیر روایت فتح، روایت عشق، نمایه گنج جنگ، هشت سال مقاومت، نوحه‌های جبهه و جنگ و یادگار دفاع مقدس است. همچنین بخش کوچکی به مجموعه کتاب‌های چاپی که از دوران دفاع مقدس تا کنون با همین موضوع به چاپ رسیده است نظیر دستاوردهای دفاع مقدس، دفاع مقدس به روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، از خونین شهر تا خرمشهر و تاریخ هشت سال دفاع مقدس، اختصاص یافته است.
گفتنی است این نمایشگاه در ایام هفته دفاع مقدس، همه ‌روزه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.