کاریکاتوریست روزنامه‌های اصلاح‌طلب در جدیدترین اثر خود به حادثه تروریستی اهواز پرداخت که چون در کارنامه او، کاریکاتور «چشم‌بندان» وجود دارد و انتشار همین کاریکاتور به توقیف روزنامه «شرق» انجامید، این بار هم طرح او حاشیه‌ساز شد.

کاریکاتور حاشیه‌ساز از حادثه تروریستی اهواز و سوابق طراحش

به گزارش فرهنگی قدس آنلاین، در حالی که حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز تاکنون بیش از ۲۰ شهید و بیش از ۳۰ نفر مجروح بر جای گذاشته، کاریکاتوریست روزنامه‌های اصلاح‌طلب جدیدترین اثر خود را به این موضوع اختصاص داد تا کانال خبری جماران آن را ابتدا با کپشن #سرانجام_خشونت منتشر و سپس به دلیل حجم گسترده اعتراضات از کانال خود حذف کند.

اما پیشینه هادی حیدری در ترسیم طرح‌های مسأله‌ساز (مانند کاریکاتور «چشم‌بندان» که در سال ۹۱ به توقیف روزنامه شرق انجامید) باعث شد برداشت‌های متفاوتی از طرح او صورت بگیرد.

در همین راستا، کانال پایگاه خبری جماران به انتشار این کاریکاتور و درج کپشن #سرانجام_خشونت پرداخت که این شائبه را به ذهن متبادر می‌ساخت که مراد کاریکاتور، سربازان غیور کشور و نیروهای مسلح کشورمان هستند!

حتی در صفحه شخصی این هنرمند که سابقه دبیری شورای مرکزی حزب منحله مشارکت را در کارنامه سیاسی خود دارد، کاربران به واکنش پرداختند و برداشت خود را «حمایت کارتونیست از تروریست‌ها» عنوان کردند که حیدری در پاسخ گفت: گمان می‌کنم دچار سوءبرداشت شده‌اید.

وی همچنین در توضیح طرح خود نوشت: سرانجام خشونت برای تروریست‌ها!

پس از این موضوع، کانال تلگرامی جماران ضمن حذف پست اول خود، توضیحات حیدری را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: طرح سرانجام خشونت به روشنی گویاست که تروریست‌ها را محکوم می‌کند و خطاب به آنان می‌گوید: «خشونتی که به خرج می دهید، عاقبت، دامان خودتان را خواهد گرفت.»

هادی حیدری فرزند غلامرضا حیدری نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و داماد مرحوم صادق آینه‌وند رئیس فقید پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است.

وی در سال ۱۳۹۴ پس از محکومیت در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق انتشار کاریکاتور در مطبوعات، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی پس از ۶ ماه در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ آزاد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.