رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به حادثه حمله تروریستی در اهواز گفت: اقتدار نیروهای مسلح کشورمان خار چشم دشمنان شده است.

اقتدار نیروهای مسلح خار چشم دشمنان شده است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمدرضا عارف در نشست شورای هماهنگی استانی بنیاد امید ایرانیان به گرامیداشت هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: سربلندی، استقلال و آرامش ما مدیون کسانی است که در میدان نبرد، بی محابا دل به دریای خطر زدند و کشتی انقلاب را از دل طوفان قهر و کین بدخواهان به ساحل ثبات و افتخار رساندند.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس در شکل‌گیری و تقویت مقاومت در منطقه موثر بود، تصریح کرد: ما آغازگر جنگ نبودیم و موضعمان دفاعی بود و ایستادیم و از این بابت شرمسار هم نیستیم.

عارف با بیان اینکه ایران اگر در دفاع مقدس قهرمان بود، قهرمان آشتی و صلح مبتنی بر عدالت نیز بود، خاطرنشان کرد:جمهوری اسلامی ایران همیشه منادی صلح و دوستی در جهان بوده است. هم در دوران  اصلاحات در صحن سازمان ملل از گفت‌وگو به جای زور و از مهربانی به جای خشونت سخن گفته شد و هم آقای روحانی پیشنهاد جهان علیه خشونت را مطرح کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال جنگ افروزی در منطقه و جهان نیست و برای ایجاد صلحی پایدار در جهان تلاش می کند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه ایران همواره قربانی تروریسم بوده است، به حادثه حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز اشاره کرد و با محکومیت این اقدام تروریستی، تاکید کرد: اقتدار نیروهای مسلح  کشورمان خار چشم دشمنان شده است و به گمان خود با حرکت‌های کور ترروریستی می خواستند در سالگرد تجاوز رژیم صدام به خاک کشورمان عظمت رژه نیروهای مسلح را تحت الشعاع قرار بدهند.

وی با تسلیت شهادت هموطنان ما در این حادثه تروریستی بر ضرورت شناسایی دقیق و سریع عوامل این اقدام تروریستی تاکید کرد.

عارف دوران دفاع مقدس را تجربه‌ای گرانسگ برای نظام جمهوری اسلامی دانست و  اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس و شرایط خاص اقتصادی آن زمان دولت وقت توانست با همراهی مردم به خوبی آن شرایط را مدیریت کند.

وی ادامه داد: شرایط فعلی که در آن به سر می بریم سخت‌تر از آن دوران نیست و اگر از تجریه مدیریتی آن دوران استفاده کنیم مردم نیز نجیبانه همانگونه که تاکنون همراهی خود را با نظام شان نشان دادند، باز هم اگر ببیند مسئولان با آنها صادق هستند این همراهی را از خود نشان خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ماموریت‌های بنیاد امید ایرانیان اشاره کرد و با مرور بخش‌هایی از اساسنامه بنیاد، تصریح کرد: شرایط جامعه ما به گونه‌ای است که تشکل‌های راهبردی مردم نهاد که کارویژه آنها تعیین راهبردهاست باید محور قرار بگیرند و به همین دلیل بنیاد امید ایرانیان می تواند همراه با دیگر نهادهای مردم نهاد به عنوان اتاق فکری در خدمت مدیران نظام باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان محوریت زنان و جوانان را شاخصه اصلی بنیاد امید دانست و گفت: قرار بود بنیاد امید در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد بگونه ای عمل کند که در سال‌های آینده بتوان از ظرفیت های ایجاد شده توسط بنیاد در عرصه های مدیریتی  استفاده کرد که البته تا رسیدن به این هدف فاصله داریم.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های چندگانه در بنیاد امید ایرانیان،خاطرنشان کرد: فعالیت‌های خوبی توسط کمیته‌های مختلف در بنیاد امید ایرانیان صورت گرفته است که انتظار است خروجی کمیته‌های بنیاد در اختیار نهادهای مسئول قرار بگیرد.

عارف با تاکید بر اینکه دولت باید از ظرفیت نهادهای مردمی به عنوان اتاق فکر بیشتر استفاده کند،گفت: تجربه نشان داده است صرف اتکا به حلقه بسته مدیریتی در دولت‌ها راهگشای برون رفت از چالش‌ها نیست. باید به تشکل‌های مردم نهاد بیشتر بها داد و از ظرفیت‌های آنها برای فائق آمدن بر مشکلات استفاده کرد.

وی در پایان از هیات مدیره بنیاد خواست از تجربه‌های دفاتر استانی بنیاد امید بیشتر استفاده کنند و از مدیران دفاتر استانی نیز درخواست کرد با احصاء مشکلات استانهای متبوع خود با استفاده از نظرات نخبگان هر استان راهکارهای برون رفت از چالش‌ها را به مدیران استانی اعلام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.