۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 620933

کارنامه خیران مدرسه ساز در خراسان رضوی، درخشان است. ۳۶۰۰ نیکوکارِ مدرسه‌ ساز در مشهد الرضا از مهر ماهِ سال ۱۳۷۷ گردِ یکدیگر آمده‌اند تا چرخِ آموزش در این دیار، بهتر بچرخد.

یکم. بگذارید همین سر چراغی - بی‌هیچ مقدمه- بروم سرِ حرفِ اصلی و سخنِ آخر را همین اول بگویم: مدرسه‌های فرسوده خراسان رضوی را دریابید... د. همه سخنِ این چند بندِ قلمی شده، در نخستین روزِ ماهِ مهر، همین است و نه بیش.

دوم. «۶۰ درصد مدرسه‌های خراسان رضوی به بازسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارند.»... این را جاسم حسین‌پور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در یک نشست خبری در اردیبهشت ۹۶ به خبرنگاران می‌گوید.

سوم. پس از حدود یک سال و در فروردین ۹۷، مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی، در جمع خبرنگاران در شهرستان خلیل آباد می‌گوید: «۳۰ درصد مدارس خراسان رضوی نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی است.»... حسین‌پور از افزایش صد در صدی مشارکت‌های مردمی نیز خبر می‌دهد. (شبکه یار خراسانی).

چهارم. «استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان و سیستان و بلوچستان، بیشترین استان‌های نیازمند به نوسازی و مقاوم سازیِ مدارس هستند.»... مهراله رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، این خبر را اعلام کرده است. (ایرنا).

پنجم. کارنامه خیران مدرسه ساز در خراسان رضوی، درخشان است. ۳۶۰۰ نیکوکارِ مدرسه‌ ساز در مشهد الرضا از مهر ماهِ سال ۱۳۷۷ گردِ یکدیگر آمده‌اند تا چرخِ آموزش در این دیار، بهتر بچرخد. (سایتِ خیران مدرسه ساز).... آدم‌هایی که دغدغه شبانه روزشان، سقفِ بالای سرِ بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار دانش‌آموزِ این خطه است و هریک شان را - بی‌اغراق- می‌توانیم یک فرشته زمینی بدانیم.

ششم. ۳۰ درصدِ مدرسه‌های استان را «نیکوکاران مدرسه ساز» ساخته‌اند. (معاون وقتِ پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش ‌و پرورش استان/ ایسنا).... آیا نباید افتخار کرد، به این آمار؟

هفتم. خیران مدرسه ساز از اردیبهشتِ پارسال تا اردیبهشت امسال، ۹۳ میلیارد تومان برای ساخت مدارس استان کمک کرده‌اند. (مدیرکل آموزش و پرورشِ استان/ مرداد ۹۷/ قدس).... این عدد و رقم، نام این بنده‌های نازنینِ خدا را در رتبه نخستِ کشوری، ثبت می‌کند.

هشتم. محمد حسین علیزاده، مدیرعامل وقتِ مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی می‌گوید: «خیران مدرسه ساز به همکاری شهرداری‌ها نیاز دارند، اما گاه می‌بینیم شهرداری‌ها مانع تراشی می‌کنند و می‌گویند، میزان تراکم فلان مقدار است، درصورتی که در کنار آن ممکن است فضای تجاری چند ۱۰ طبقه بدون هیچ مشکل تراشی، ساخته شود!» (اسفند ۹۵/ قدس آنلاین).

نهم. علی ابری اول، معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی ‌در تیرماه همین امسال در مصاحبه‌ای می‌گوید: «منطقه تبادکان با حدود ۱۲۵ هزار دانش آموز و بیش از ۷۵۰ کد آموزشی، بزرگ‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور است و در این منطقه، ۲۴ تا ۳۰ کلاسِ کانکسی داریم و استان حدود ۷۰ کلاس کانکسی دارد که امیدواریم امسال حذف شوند.» (تابناک).

دهم. «سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۲/۴ مترمربع است که به افزایش نیاز دارد.» ۰۰۰ این را مدیرکل آموزش و پرورش استان در نیمه مرداد ۹۷ می‌گوید.

یازدهم. سیدجواد حسینی، معاون استاندار خراسان رضوی خواستارِ گسترشِ دایره مشارکت خیران به خیران مدرسه‌ساز، کلاس‌یار، فن‌یار، سلامت‌یار، ورزش‌یار و هنریار می‌شود. (مرداد ۹۶، تسنیم).

دوازدهم. «یک سوم مدرسه‌های خراسان رضوی نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی هستند.».. این سخنِ قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در شهریور ۹۷ است. او اما به این نکته هم اشاره می‌کند: «در سال تحصیلی جدید هیچ یک از مدرسه‌های استان از وضعیت اضطراری و تخریبی برخوردار نیستند.» (شبکه مشهدفوری).... این سخنِ قشنگِ آقای مدیرکل را به حافظه‌ام می‌سپارم، به امید آنکه سرِ سوزنی، نقض نشود. الهی آمین!

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.