البرز- رئیس هیات ورزش نابینایان البرز گفت: افراد نابینا و کم بینا در استان البرز جمعیت قابل توجهی هستند اما از این جمع تنها عده معدودی متقاضی حضور در رشته های مختلف ورزشی هستند.

۲۰۰ ورزشکار نابینا در البرز فعالیت می‌کنند/دستور استاندار برای واگذاری زمین چمن انجام نشد

روزبه زورقی رئیس هیات ورزش های نابینایان البرز در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد:در حال حاضر ۲۰۰ ورزشکار در این هیئت عضویت دارند که نیمی از آنها سازمان یافته اند.

وی با اشاره به عمده مشکلاتی که در این رشته ورزشی وجود دارد بیان کرد: دستگاه های موازی با ما همکاری لازم را ندارند وهمین امر موجب شده تا هیات در انجام مسئولیت های خود دچار مشکلاتی شود.

متولی ورزشهای نابینایان البرز تصریح کرد: همچنین قرار بود درمرداد ماه سال جاری زمین چمن مصنوعی به دستور استانداری به این هیئت ورزشی واگذار شود که متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

زورقی در ادامه تعداد رشته های ورزشی فعال نابینایان را ۸ رشته عنوان کرد وگفت:اگر بتوانیم هزینه های جانبی حضورافراد کم بیان و نابینا را فراهم کنیم تعداد ورزشکاران این هیات افزایش پیدا می کند.

وی در ادامه افزود: رشته هایی مانند شنا در قسمت آقایان و بانوان در استخر آزادگان، دوومیدانی آقایان و بانوان در مجموعه ورزشی انقلاب، شطرنج آقایان در خانه شطرنج انقلاب، فوتبال کم بینایان، فوتبال ۵ نفره نابینایان، تکواندو بانوان، دوچرخه سواری ۲ نفره، پرس سینه و پاور لیفتینگ آقایان و رشته گلبال آقایان و بانوان در استان فعالیت دارد.   

رئیس هیات ورزش های نابینایان البرز در پایان به ارزیابی عملکرد ۶ ماهه این هیئت اشاره کرد وگفت: با توجه به سختی تامین هزینه ایاب و ذهاب برای نابینایان و اینکه تمام وقت و سرمایه خود را به صورت رایگان می گذاریم از فعالیت های صورت گرفته راضی بوده ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.