وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در اهواز، با دولت و ملت ایران اعلام همبستگی کرد.

اعلام همبستگی دولت لبنان با ایران پس از حمله اهواز

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای حمله تروریستی به رژه نظامی در شهر اهواز را محکوم کرد.

بر اساس گزارش شبکه‌ «المنار»، وزارت خارجه لبنان با دولت و ملت ایران اعلام همبستگی کرد و به خانواده‌های شهدای این حمله تسلیت گفت.

حزب‌الله لبنان هم شامگاه شنبه (دیشب) در بیانیه حمله تروریستی اهواز را به شدت محکوم کرد.حزب‌الله در این بیانیه تأکید کرد که «دستانی شیطانی و خبیث» در پشت این اقدام جنایت‌کارانه وجود دارد تا به امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

حزب‌الله ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی مذکور، این حادثه را صمیمانه به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران و «اهالی شریف» اهواز تسلیت گفت و از خداوند متعال برای خانواده‌های شهداء صبر و استقامت و برای مجروحان این حادثه تروریستی شفای عاجل طلب کرد.

این جنبش تأکید کرد: «این عملیات [تروریستی] ادامه نمونه‌های دیگری از جنگ‌هایی است که ایالات متحده آمریکا و متحدان آن مستقیما یا با وکالت آن را شروع کرده‌اند و تحریم‌ها و محاصره اقتصادی ظالمانه از جمله این جنگ‌هاست».

در پایان بیانیه حزب‌الله تأکید شده که حملات تروریستی این چنینی هرگز نمی‌تواند بر روحیات، توانمدی‌ها، حضور سیاسی و میدانی ایران و حمایت این کشور از جنبش‌ها و گروه‌های مقاومت و مردم فلسطین و سایر ملت‌های آزادی‌خواه و مستضعف در جهان تأثیری بگذارد.

کاربران لبنانی نیز روز شنبه در شبکه اجتماعی توییتر با ترند کردن هشتگ #سلام_لإیران_من_لبنان همبستگی خود با ایران و مردم و دولت این کشور را به نمایش گذاشتند.

صبح شنبه در جریان برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح ایران، عناصر تروریستی گروهک الاهوازیه با حمله به این مراسم و تیراندازی به حضار، 25 تن را شهید و ده‌ها تن را زخمی کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.