رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مثلث شوم اسرائیل، آمریکا و عربستان تلاش می‌کنند ایران را متهم به تروریسم کنند، گفت: این حادثه مظلومیت ایران را به افکار عمومی جهان نشان داد.

محسن هاشمی: حادثه تروریستی اهواز، مظلومیت ایران را به جهان نمایاند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با عرض درود و سلام به ملت ایران، خوزستان و خانواده شهدای حادثه تروریستی‌ اهواز گفت: این حادثه در شرایطی رخ داد که مثلث شوم اسرائیل‌، آمریکا و عربستان، ایران را متهم به تروریسم می‌کنند و در این حادثه افکار عمومی جهان مظلومیت ایران را به وضوح دید.

رئیس شورای شهر تهران گفت: این اقدامات مشکلی ایجاد نمی‌کند، بلکه وحدت مردم هم تقویت می‌شود و نشان می‌دهد کسانی که دنبال ضربه زدن به کشورمان هستند، به جایی نمی‌رسند.

وی با بیان اینکه به لحاظ تاریخی در شرایطی هستیم که حضرت زینب (س) در کوفه به سر می‌بردند، گفت: با نگاهی به سیره حضرت زینب (س) متوجه اهمیت حضور زن در جامعه می‌شویم که ایشان با حضور خود این نقش را به رخ جامعه کشید.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه نمی‌توان برای زن در مسائل اجتماعی محدودیت ایجاد کرد، تصریح کرد: باید خطبه‌های حضرت زینب‌(س) را مطالعه کرد تا به جایگاه زن در جامعه بیشتر پی ببریم.

رئیس شورای شهر تهران با تبریک سال تحصیلی جدید به معلمان گفت: امیدواریم در شهرداری هم بتوانیم نقش مؤثر خود را در حوزه آموزش و حمل و نقل بر عهده بگیریم.

وی در ادامه با تبریک سالروز هفته دفاع مقدس افزود: ما باید سالروز تجاوز عراق به کشورمان را به نام دفاع مقدس نامگذاری‌ می‌کردیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی گفت: در آن دوران ایران در شرایطی نبود که بتواند آماده جنگ باشد و بر همین اساس دشمنان ما فکر می‌کردند می‌توانند با انجام جنگ انقلاب را محدود کنند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در آغاز انقلاب بین مسئولان وفاق نبود و اختلافات ایدئولوژیکی‌ مردم را به چند دسته تقسیم کرده بود، گفت: حتی بین نیروهای مسلح هم اختلافاتی وجود داشت که با تدبیر امام(ره) بین همه وحدت برقرار شد.

وی افزود: اگر مدیریت امام(ره) نبود، ما همچنان دچار مشکل بودیم و راهبرد امام(ره) بود که با واقع‌گرایی جنگ را به پایان رساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.