البرز- گویا قرار نیست گره کور ودر هم پیچیده انتخاب شهردار کرج باز شود و هربار به دلایلی فرایند انتخاب شهردار این کلانشهر با بن بست و مانعی عجیب روبرو می شود.

گره کوری به نام انتخاب شهردار کرج/گزینه‌هایی که به سرانجام نمی‌رسند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، انتخاب شهردار کرج پس از استعفای اصغر نصیری در اواخر سال گذشته با چالش های مختلفی روبرو شده است و متاسفانه همچنان در حال تکرار است.

شورای پنجم شهر کرج پس از حواشی ایجاد شده برای نخستین انتخابش وکنار رفتن نصیری در طی ماه های اخیر و در فضای کاملا ملتهب چندین انتخاب برای تصدی پست شهردار داشته که هر کدام از آنها به دلایل گوناگون به سرانجام نرسیده است.

پارلمان شهری کرج در اولین انتخاب خود پس از استعفای اصغرنصیری ابتدا مجید سریزدی و سپس محمدرضا احمدی نژاد را به عنوان شهردار مدنظر خود به وزارت کشور معرفی کرد اما هر کدام از این گزینه های انتخابی به دلایل مختلف موفق به کسب تاییدیه وزارت کشور نشدند تا درنهایت اعضای شورا به سراغ سیروس شفقی فرماندار فعلی کرج بروند.

شورای شهر کرج با ۹ رای شفقی را برای سکانداری شهرداری کرج برگزید تا شاید حضور وی در مسئولیت فرمانداری ویژه کرج پایانی بر داستان کشدار انتخاب شهردار و تایید نشدن ها از سوی وزارت کشور باشد اما در عین تعجب وزارت کشور با بهانه ای جدید زمینه ساز به سنگ خوردن تیر شورای شهری ها شد.

وزارت کشور نیاز به حضور شفقی در فرمانداری کرج را دلیل مخالفت با مامور شدن وی به شهرداری کرج عنوان کرده تا دور جدیدی از بلاتکلیفی بر مدیریت شهری کرج سایه بیفکند.

در این میان برخی جریانات سیاسی معتقداند در این موضوع دست هایی در کار است تا با باطل کردن انتخاب های شورای شهرکرج گزینه مدنظر خود را بر مسند شهرداری کرج بنشاند و از منافع حاصل از آن بهره ببرد.

در این ارتباط نایب رییس شورای شهر کرج در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج از رایزنی ها برای تغییر نظر وزارت کشور در مورد شهردار منتخب خبرداده است.

منصور وحیدی در خصوص وضعیت نهایی انتخاب شهردار کرج و تایید آن از سوی وزارت کشور گفت: رایزنی ها برای تایید شفقی به عنوان شهردار کرج ادامه دارد.

وی  با اشاره به این که شهردار منتخب رد صلاحیت نشده و تنها با ماموریت وی مخالفت شده است، اظهار داشت: با توجه نظر وزیر کشور مبنی بر نیاز استان به شفقی به عنوان فرماندار، هنوز موفق به تایید نهایی وی به عنوان شهردار کرج نشده ایم.

وحیدی افزود: با این وجود هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده و همچنان رایزنی ها برای تغییر نظر وزارت کشور برای موافقت با شهردار شدن گزینه شورای شهر ادامه دارد.

شهر کرج ماه ها است در بلاتکلیفی آزاردهنده ای قرار گرفته و عدم معرفی شهردار سبب شده ظرفیت های نهادی چون شهرداری کرج برای توسعه و عمران شهر کرج و حل مشکلات روزافزون آن به هدر برود.

انتظار شهروندان کرجی تعیین تکلیف هر چه سریعتر انتخاب شهردار است تا این شهر نیز همپای دیگر کلانشهرهای کشور در مسیر آبادانی و خدمات رسانی مناسب شهری قدم بردارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.