البرز- رئیس پلیس فتای استان البرز از کاهش جرایم در فضای مجازی خبر داد و گفت: به دنبال محدود شدن یکی از پیام رسان‌های خارجی شاهد کاهش بخشی از جرایم و تخلفات بوده‌ایم.

کاهش جرایم فضای مجازی با فیلترینگ یکی از پیام‌رسان‌های خارجی

سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتای استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: فضای مجازی علیرغم فرصت ها و فوایدی که دارد اگر تحت کنترل و اصولی مورد استفاده قرار نگیرد می تواند خطرآفرین باشد.

وی فرهنگ سازی در خصوص استفاده از فضای مجازی را مهم ترین اصل برای کاهش جرایم دانست و گفت: تا زمانی که فرهنگ سازی به صورت اصولی انجام نشود شاهد این دست جرایم خواهیم بود.

رئیس پلیس فتای استان البرز از کاهش جرایم در فضای مجازی خبر داد و گفت: به دنبال محدود شدن یکی از پیام رسان‌های خارجی شاهد کاهش بخشی از جرایم و تخلفات بوده‌ایم.

رئیس پلیس فتای استان البرز تصریح کرد: خوشبختانه مسیر فرهنگ سازی در زمینه های مختلف فضای مجازی به درستی طی می شود و بدون شک در آینده مردم با استفاده درست و اصولی آشنا شده و میزان جرایم مجازی به حداقل خواهد رسید.

اقبالی با بیان این که بخشی از جرایم فضای مجازی در سطح بین المللی صورت می گیرد گفت: بخش بسیاری از جرایم به مانند بنگاه های شرط بندی دارای شبکه های بین المللی هستند که پلیس فتا تمامی آنها را زیر نظر داشته و با این جرایم برخورد می شود.

وی ضمن درخواست از مردم برای احتیاط در خصوص مواجه شدن با درگاه های جعلی پرداخت گفت: باتوجه به شرایط حال حاضر اقتصادی بسیاری از سودجویان و کلاهبرداران اقتصادی در شبکه های مختلف مجازی فعالیت می کنند که مردم نباید به این دست درگاه ها اعتماد کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز در پایان تصریح کرد: مردم ضمن عدم اعتماد سریع به برخی درگاه های جعلی می بایست از ارائه اطلاعات بانکی به مانند رمز دوم خودداری کنند تا اسیر دام کلاهبردان و سودجویان فضای مجازی نشوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.