ایلام - استاندار ایلام گفت: آموزش در نظام آموزشی ما بایستی به سمت مهارت آفرینی، کارآفرینی و ایجاد شغل حرکت کند.

لزوم حرکت آموزش کشور به سمت کارآفرینی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در آیین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید که با حضور استاندار، معاونین ایشان، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرماندار ایلام، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی، در دبیرستان دهخدا (دوره اول) شهر ایلام برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یارانش و همچنین تسلیت شهادت شهدای ترور اهواز با بیان اینکه انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون آماج حملات مختلف تروریستی و همچنین جنگ تحمیلی بوده که این هجمه از حملات می تواند هر نظام و حکومتی را ساقط کند، گفت: اگر نظام ما تا به امروز در مقابل دشمنان ایستادگی کرده بواسطه حضور مردم و پشتیبانی آحاد جامعه از انقلاب اسلامی بوده است.

وی با تبریک سال تحصیلی جدید و با اشاره به اینکه سمت و سوی علم و دانش بایستی به سمت کارآفرینی پیش برود، اظهارداشت: در گذشته دور مدرسه دارالفنون برای تربیت کارمندان دولت تأسیس شد و اکنون مراکز فنی و حرفه ای برای حرفه آموزی به جوانان جویای کار تأسیس شده و آموزش ها بایستی به سمت کارآفرینی و ایجاد شغل پیش برود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه دولت وظیفه دارد که امور را به بخش خصوصی واگذار کند، بیان داشت: وظیفه دولت نظارت و حاکمیت بر جامعه است نه اینکه دولت بدنبال ایجاد شغل باشد و بایستی آموزش ها به سمت کارآفرینی پیش برود.

تجهیز ۴۶ میلیارد ریالی مدارس ایلام

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یارانش و همچنین تسلیت شهادت شهدای ترور اهواز و با تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، اولیا، مربیان و فرهنگیان استان گفت: در سال تحصیلی جاری، کلاس های درس مدارس استان با ۴۶ میلیارد ریال به تجهیزات نوین آموزشی، آزمایشگاهی، ورزشی و ... مجهز شدند.

اسفندیار رستم زاد مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه علم آموزی امری مقدس است و خداوند در قرآن به قلم قسم یاد کرده است، اظهارداشت: سرگذشت جوامع و تاریخ با نگاشتن به نسل های مختلف انتقال یافته و وظیفه یاددادن و نگاشتن به عهده معلمان است و این وظیفه ای سخت و خطیر است.

وی با اشاره به اینکه قلم در دست معلمان است و معلم چگونه نگاشتن و قلم در دست گرفتن را به دانش آموزان و نسل آینده یاد می دهد، افزود: تلاش می کنیم تا سال تحصیلی جدید، سالی خاطره انگیز برای دانش آموزان و فرهنگیان باشد و تلاشمان این است تا نقش کوچکی در تربیت آینده سازان میهن اسلامیان داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه خوشبختانه هیچ کلاس درسی در استان فاقد معلم نیست، بیان داشت: در درس های تخصصی، معلمان متخصص حضور داشته و همه دروس توسط معلمان متخصص و مرتبط در مدارس استان تدریس می شوند.

اسفندیار رستم زاد از تجهیز تمامی کلاس های درس استان با تجهیزات نوین آموزشی، آزمایشگاهی، ورزشی و ... خبرداد و تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید برای تجهیز کلاس های درس، ۴۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که تمامی این اعتبار از سوی آموزش و پرورش صورت گرفته که اتفاق بی سابقه ای در آموزش و پرورش استان بوده ضمن اینکه این تجهیزات افزون بر تجهیزات سازمان نوسازی مدارس استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری، ۲۱ آموزشگاه جدید به آموزش و پرورش تحویل داده شده است، خاطرنشان ساخت: این مدارس دارای ۸۴ کلاس درس بوده که همگی آنها دارای سیستم های هوشمند آموزشی هستند که در نقاط مختلف استان در اختیار دانش آموزان برای علم آموزی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.