البرز- هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر کرج در حالی با حضور نمایندگان مردم برگزار شد که تذکراتی در خصوص قراردادهای معطل مانده در شهرداری کرج به مدیران شهری داده شد.

بلاتکلیفی قرارداد خرید تجهیزات آتش‌نشانی در شهرداری کرج/سرویس مدرسه کودکان استثنایی اجرایی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر کرج پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور اکثریت اعضای شورای شهر برگزار شد.

رییس شورای شهر کرج درنطق پیش ازجلسه با اشاره به بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این روزها یادآور قیام است و خون، یادآور روزهایی که ماندن بی معنا بود و مردن در بستر ننگی بزرگ بود.

عباس زارع گفت: این روزها  یادآور روزهایی است که شهادت شاهراهی به وسعت افق داشت و فداکاریها و رشادت های مردانی بود که وجب به وجب از خاک وطن را حفظ میکردند تا به دست دشمن متجاوز نیفتد.

زارع به اقدام تروریستی روز گذشته دشمنان در اهواز اشاره کرد وگفت: این حادثه که منجر به شهادت گروهی ازهموطنانمان شد سند دیگری از مظلومیت مردم شریف این سرزمین است و تروریستها و دشمنان بدانند که اتحاد مردم ایران همچنان پابرجاست و بر آن عهدی که بسته ایم خواهیم ماند.

رییس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه امروزدر اولین روز اول مهر در مدرسه کودکان استثنایی حاضر شده و زنگ این مدرسه را به صدا در آوردیم، افزود: شورای پنجم لایحه ای از طرف شهرداری درخصوص سرویس کودکان استثنایی را به تصویب رسانده ولی شهرداری این لایحه را به مرحله اجراء نرسانده است.

زارع درادامه گفت: شهرداری کرج این موضوع را جدی بگیرد و در خصوص هزینه ایاب و ذهاب کودکان استثنایی که هزینه قابل توجهی است را اجرا کند چراکه یک هزار دانش آموز استثنایی در ۱۸ مدرسه در حال تحصیل هستند و از ردیف های بودجه ای که امکان کمک به این کودکان است، شهرداری برای بررسی به شورا ارائه دهند و این خانواده ها را حمایت کنند.

رئیس شورای شهر کرج در بخش دیگری با اشاره به ارسال نامه‌ای که روز گذشته از سوی وزارت کشور به دست شورا رسیده است، گفت: در متن این نامه که در خصوص تعیین تکلیف شهردار منتخب کرج است بیان شده که شخص وزیر با مأموریت سیروس شفقی به‌عنوان شهردار منتخب کرج موافقت نکرده است.

وی افزود: متأسفانه قبل از قرائت این نامه در صحن شورای شهر، متن آن در شبکه های مجازی  پخش‌شده  که این موضوع جای بحث است که چگونه و از چه طریق این اقدام در خصوص نامه‌ای محرمانه انجام‌شده است.

زارع با بیان اینکه نامه ارسالی از سوی وزارت کشور حتی به امضای مسئولان ارشد وزارتخانه ازجمله شخص معاون وزیر هم نرسیده است گفت: چنین نامه‌ای و محتوای آن ارزش بالایی برای شورای شهر و مردم کلانشهر کرج دارد و این اقدام وزارت کشور، عملکرد شورای شهر کرج را زیر سوال می برد.

رئیس کمیسیون محیط زیست درادامه با اشاره به لایحه ای که شهرداری در بکار گیری نیرو در جلسه گذشته ارائه داده بود، گفت: بازدیدی  از سازمان آتش نشانی کرج داشتیم  وموضوعات و مشکلات بررسی شد که برخی از این مشکلات به صورت تذکر به شهرداری اعلام  شد که بایستی به طور جدی پیگیری شود.

حسین محمدی افزود: شهرداری کرج نزدیک به ۳ هزار ردیف پستی دارد که این ردیف ها ۳ تا ۴ برابر نیروی انسانی در شهرداری کرج مشغول به خدمت هستند اما در سازمانی که مسئولیت حفظ جان و مال مردم است فقط ۵۰۰ نفر مشغول به خدمت هستند.

محمدی با بیان اینکه این سازمان در سالهای گذشته نیروهایی را استخدام کرده ولی متاسفانه از این سازمان خارج شده اند، افزود: اخیرا بخشنامه ای در خصوص عدم پرداخت اضافه کار به سازمان ها  ابلاغ کرده که واحدهای تابعه برای کاهش اضافه کارهمکاران اقدام کنند.

این عضو با اشاره به اینکه بر اساس قانون هرکارمند بایستی ۷۶ ساعت حضور فیزیکی در محل کار داشته باشد، گفت: باید مجموعه اضافه کاری های پرسنل شهرداری مورد ارزیابی قرار گیرد که آیا برخی از این کارمندان ۷۶ ساعت کار مفید را دارند و در قبال چه میزان کار اضافه کاری و پاداش نیز به آنها پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه اضافه کار نیروهای آتش نشانی که در ماه ۲۴۰ ساعت موظف  هستند و در محل کار حضور داشته باشند  نیز از آنها کم می شود گفت: اگر قرار است در پرداختی ها کنترل داشته باشیم اول باید از خودمان شروع کنیم نه از نیروهایی که بیش از ساعت پیش بینی شده خدمت می کنند ونباید اضافه کاری این پرسنل زحمتکش را کم کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: در بودجه  ۹۶ و ۹۷ وزارت کشور اعلام کرده که شهرداری ها تحت عنوان ایجاد ستاد مقابله با حوادث و بحرانهای شهری بایستی تامین تجهیزات و ماشین آلات آتشنشانی و خدماتی ایمنی را در اولویت  قرار دهند.

وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده از سال ۹۴ تا ۹۶ حدود ۵ قرداد برای تجهیز خودرو های سنگین و سبک نجات آتش نشانی همچنین دو دستگاه نردبان هیدرولیکی و خرید ادوات آتش نشانی منعقد شده است.

محمدی بابیان اینکه این ۵ قرارداد هنوز در شهرداری معطل مانده است، گفت: شرکتی که طرف قرارداد شهرداری است درحال حاضر ۳ برابر برای خرید این تجهیزات مطالبه می کند.

وی با ابراز تاسف ازاین قراردادها گفت: چطور آن قراردادهایی که درامور مالی میلیاردی هزینه شده است ولی ارزشی ندارد پرداخت می شوند و صورت وضعیتها چند برابرحساب می شود در حالی که هیچگونه ارتباطی به شهرداری ندارد.

محمدی با اشاره به اینکه برای خرید نردبان و ماشین آلات نجات که یکی از نیازهای مبرم شهر است هزینه ای پرداخت نمی شود  وصدایی از کسی بلند نمی شود، گفت: چرا مدیران شهرداری در این مورد پاسخگو نیستند و معاونت مربوطه در شهرداری پیگیر اینگونه قراردادها نیست این در حالی است که بایستی ۳ برابر با دلار امروز برای تجهیزات هزینه کرد.

وی افزود: با مدیران  بی برنامه شهرداری به جایی نخواهیم رسید ومدیری که نتواند اولویت های شهررا تشخیص دهد چگونه شهر را مدیریت می کند.

محمدی تصریح کرد: امورمالی و بازرسان گزارش دهند چرا قراردادها معطل مانده و حالا باید برای قراردادهای عقب مانده ۳ برابر هزینه کرد.

وی افزود: قراردادهایی هستند که بیش از ۳۰ میلیارد ریال به شهرداری خسارت زده و اموال شهرداری را به باد داده این در حالی است که صورت وضعیتهای مبالغ پایین را دو برابر حساب می کنند.

در ادامه محمدحسین خلیلی اردکانی نیز با گلایه از اینکه مشکلات کرج به دلایل تعیین تکلیف شهردار منتخب کرج و عدم موافقت وزیر کشور با کاندیدهای منتخب شورای شهر همچنان حل‌نشده باقی می‌ماند، افزود: مردم به شورای شهر پنجم امید بسته اند و نبایستی مردم را مأیوس کنیم بلکه باید طوری در جلسات شورای شهر تصمیم‌گیری کنیم که بدانند و باور کنند که رأی آن‌ها تأثیرگذار بوده است.

اردکانی بابیان اینکه مردم انتظار دارند زودتر تعیین تکلیف شهرداری کرج و انتخاب شهردار این کلان‌شهر انجام شود، بیان کرد: تائید گزینه شورای شهر از سوی وزارت کشور آن‌چنان کار سخت و پیچیده‌ای نیست که این‌چنین معطل تائید و مشخص شدن آن باشیم.

خلیلی اردکانی در ادامه گفت: مردم کرج از شورای شهر انتظار تغییر و تحول دارند، اگر قرار است رأی و انتخاب ما در تصمیمات شورا بی‌تأثیر باشد پس ماندنمان در شورا چه حکمی دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.