دادگاه مصر امروز طی حکمی رهبر اخوان‌المسلمین و ۶۴ نفر دیگر را در ارتباط با پرونده قتل و حوادث خشونت‌بار استان المنیا در سال ۲۰۱۳، به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاه مصر رهبر اخوان‌المسلمین را به حبس ابد محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، دادگاه مصر امروز یکشنبه در پرونده دیگری «محمد بدیع» رهبر گروه اخوان‌المسلمین و ۶۴ نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاه جنایی المنیا که امروز در آکادمی پلیس طره به ریاست قاضی «سلیمان عطا الشاهد» تشکیل جلسه داده بود به پرونده حوادث معروف به «حوادث العدوه» رسیدگی کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، متهمان این پرونده محمد بدیع رهبر اخوان‌المسلمین و ۸۰۷ نفر دیگر است که دادگاه برای بدیع و ۶۴ نفر دیگر حکم حبس ابد صادر کرد.

شهر العدوه در استان المنیا در تاریخ ۱۴ آگوست سال ۲۰۱۳ شاهد حوادث خشونت‌بار یورش به مرکز پلیس، قتل یک سرگرد، یورش به اداره کشاورزی و دامپزشکی بود.

صدور حکم حبس ابد برای بدیع در حالی است که اخیرا نیز دادگاه جنایی قاهره وی را در پرونده مربوط به تحصن هواداران «محمد مرسی» در میدان رابعه‌العدویه در سال ۲۰۱۳ به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاه همچنین ۷۵ نفر از اعضا و طرفداران گروه اخوان‌المسلمین را در همین پرونده به اعدام محکوم کرده بود که در میان آنها نام «محمد البلتاجی»، «عصام العریان»، «وجدی غنیم»، «عاصم عبدالماجد» و «عبدالرحمن البر» به چشم می‌خورد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.