آرامکو، شرکت نفت دولتی عربستان سعودی، به خریداران بالقوه خود هشدار داده است که در ماه اکتبر ۲۰۱۸- یک ماه قبل از اجرایی شدن تحریم‌های ایران- با کاهش عرضه نفت مرغوب خود روبرو خواهد شد.

دخایر نفتی عربستان در حال افت است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در حالی‌ که انتظار می‌رفت با تحریم نفتی ایران، عربستان سعودی تولید نفت خود را افزایش دهد تا از عهده تقاضای بازار برآید، حالا شرکت نفت این کشور به خریداران می‌گوید که ذخایر آن، در حال افت است و وحشت از این که قیمت‌ها از ۱۰۰ دلار فراتر روند دوباره افزایش یافته است.

وال‌استریت ژورنال گزارش داد که شرکت نفت دولتی عربستان سعودی، آرامکو، به خریداران بالقوه خود هشدار داده است که در ماه اکتبر ۲۰۱۸، یک ماه قبل از اجرایی شدن تحریم‌های ایران، با کاهش عرضه نفت مرغوب خود روبرو خواهد شد. یکی از خریداران هم گفته است که آرامکو، خرید نفت‌های غیر مرغوب این شرکت را به او پیشنهاد داده است.

همچنین آرامکو گفته است در صورتی که صادرات ایران که در حال حاضر حدود ۱.۹ میلیون بشکه در روز است، ممنوع شود، این شرکت ظرفیت آن را ندارد که جای خالی به وجود آمده در بازار را پر کند.

وال‌استریت ژورنال می‌گوید: این می‌تواند قیمت‌های نفت را از ۸۰ دلار برای هر بشکه بالاتر ببرد که همین موضوع، مصرف‌کنندگان آمریکایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یک تاجر نفتی که نام او ذکر نشده است، گفت: ما به سوی جهش قیمت‌ها پیش می‌رویم. احتمالا قیمت‌ها ۹۰ تا ۱۰۰ دلار بشوند. تحریم‌ها فقط به ایران آسیب نخواهد زد، بلکه تاثیری بومرنگ‌وار خواهد داشت که قیمت‌های بنزین را بالا خواهد برد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.