اثر مربوط به نمای گنبد و گلدسته امام رضا(ع) در سبک کلاژ، خلق‌شده توسط گلبهار حیاتی از جمله کارهایی است که این روزها در «نگارخانه شهر» مشهد در بین آثار منتخب جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به نمایش گذاشته شده است؛ اثری که از عشق و ارادت بی‌انتهای خالقش به امام رضا(ع) ساخته شده، ارادتی که قابل بیان نیست.

نمایش گنبد و گلدسته امام رضا(ع) در سبک کلاژ/ تا زنده‌ام مرید حضرت هستم

به گزارش قدس آنلاین، اثر مربوط به نمای گنبد و گلدسته امام رضا(ع) در سبک کلاژ، خلق‌شده توسط گلبهار حیاتی از جمله کارهایی است که این روزها در «نگارخانه شهر» مشهد در بین آثار منتخب جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به نمایش گذاشته شده است.
گلبهار حیاتی، ۳۰ سال است که به مشهد مهاجرت کرده و ۲۰ سال است که در عرصه هنری فعالیت دارد. کسب رتبه پنجم در جشنواره فیتور اسپانیا در سال ۲۰۰۷ در بین ۱۸۰ کشور و رتبه اول در جشنواره‌ای در بلاروس در بین ۳۰ کشور اول از جمله موفقیت‌های وی در حوزه‌ هنری به شمار می‌رود؛ این هنرمند برجسته موفق به دریافت دانشنامه افتخار از دانشگاه تانیس قزاقستان برای اجرای زنده در مقابل اساتید و دانشجویان نیز شده و در سال‌های ۸۸، ۸۹ و ۹۰ رتبه اول جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را به خود اختصاص داده است.

*انعکاس خورشید در حوض
حیاتی  در رابطه با اثری که از وی در نگارخانه شهر به نمایش گذاشته شده، با بیان اینکه خواستم کار خاصی و غیر تکراری انجام دهم، اظهار کرد: طرح این کار، نمای گنبد و گلدسته حرم امام رضا(ع) در هنگام طلوع خورشید از نمای خیابان امام رضا(ع) است که در حوض فلکه آب انعکاس پیدا کرده است، این حوض الان وجود ندارد و این کار، گذشته مشهد را یادآوری می‌کند.
وی با این توضیح که ساخت این کار یک ماه و هر روز به مدت ۱۰ ساعت زمان برده است، به ابزاری که در ساخت این اثر استفاده کرده است، اشاره کرد و افزود: من برای خلق این اثر، از قیچی، پنس جراحی، پارچه، ذهن، دست و چشمم استفاده کردم.

*لطف‌های امام رضا(ع) در حق من قابل بیان نیست
حیاتی، ارادتش به امام رضا(ع) را انگیزه طرح و ساخت این کار عنوان کرد و ادامه داد: من عاشق امام رضا(ع) هستم و به ایشان ارادت خاصی دارم که قابل بیان نیست؛ من نمی‌توانم لطف‌هایی که امام رضا(ع) در حق من کرده را به زبان بیاورم، فقط می‌گویم تا زنده‌ام مریدش هستم.
وی با اظهار این مطلب که من تمام بناهای تاریخی ایران و جهان را به سبک کلاژ کار کرده‌ام، ادامه داد: همین اثری که مربوط به امام رضا(ع) است و این روزها در نگارخانه شهر به نمایش درآمده، به خاطر خلاقیت و نوآوری به کار رفته در آن، در دایره حقوقی مجلس ثبت شد. من در سال ۹۶ نیز برای ساخت اثر هنری با استفاده از ضایعات و حفظ محیط زیست رتبه برتر ملی را به دست آوردم.
این نقاش برجسته در همین ر استا اضافه کرد: من با چرم، پارچه، کاغذ، سنگ و هرچه که دور ریختنی باشد و به ظاهر به کار نمی‌آید، اثر هنری تولید می‌کنم.
حیاتی، با توصیه‌ای به جوانانی که وارد عرصه هنر می‌شوند، تأکید کرد: من به همه جوانان عرض می‌کنم که ناامید نشوند چراکه ناامیدی برای انسان و یک هنرمند به معنای مرگ اوست.
وی با اشاره به مهاجرتش از آبادان به مشهد، ابراز کرد: من خوشحالم که مشهد را انتخاب کردم چراکه مردم مشهد هنردوست و هنرشناس‌اند و مهم‌تر از هر چیز، امام رضا(ع) در این شهر حضور دارند.
حیاتی در پاسخ به سؤالی در رابطه با وضعیت هنر در مشهد، توضیح داد: حال هنر مشهد به ویژه از زمان مسئولیت آقای ضیایی در انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی، دارد بهتر می‌شود و اقدامات قابل تقدیری در حال انجام است.

*زن ایرانی خودش را باور کند
این بانوی هنرمند در پایان سخنانش با ابراز این مطلب که به عنوان زن ایرانی افتخار می‌کنم که حرفی برای گفتن دارم، اضافه کرد: زن ایرانی توانمند و کارآفرین است و اگر خودش را باور کند و توانمندی‌های خودش را درک کند، به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا می‌کند.
یادآور می‌شود، اثر گلبهار حیاتی، بانوی هنرمند این روزها در نگارخانه شهر قرار گرفته و تا ۳۱ تیرماه در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار دارد.

منبع:  ایکنا
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.