رضوان حکیم‌زاده از اجرای مشق زندگی به‌جای «مشق شب» در تعدادی از مدارس ابتدایی دوره اول، خبر داد.

جایگزینی «مشق زندگی» به‌جای «مشق شب» در پایه‌های اول تا سوم ابتدائی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار کلاس اولی داریم، گفت: در سال تحصیلی جدید ۸ میلیون و ۳۷ هزار دانش‌آموز در دبستان‌های کشور تحصیل می‌کنند.

وی در خصوص تعداد نوآموزان پیش‌دبستانی نیز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۹۰۰ هزار نفر نوآموز پیش‌دبستانی داشته باشیم که تاکنون اطلاعات اسمی بیش از ۴۰۰ هزار نوآموز در سیستم ثبت شده است. 

حکیم‌زاده به اجرای طرح مشق زندگی اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی جدید مشق زندگی جایگزین مشق شب، می‌شود که این طرح در پایه‌های اول تا سوم ابتدایی برای مدارسی که دارای تراکم ۱۶ تا ۲۶ نفر است اجرا خواهد شد. 

وی اضافه کرد: بر این اساس دانش‌آموزان تکالیف خانه را در مدرسه زیرنظر معلم انجام می‌دهند و در ساعت بیرون مدرسه، فعالیت‌شان صرف مهارت‌آموزی می‌شود. 

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در این خصوص توضیح داد: منظور از مهارت‌آموزی این است که دانش‌آموزان به کمک والدین، فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند که به مهارت‌های زندگی آنها کمک می‌کند؛ به عنوان مثال دانش‌آموزی اتاقش را تمیز می‌کند و یا در هنگام مراجعه خانواده به فروشگاه، حساب و کتاب خریدها را انجام می‌دهد.  

وی با تأکید بر اینکه هرگونه برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی توسط مؤسسات در مدارس ممنوع است، اظهار کرد: قرار نیست کیف دانش‌آموزان را سنگین کنیم و مجبور شوند کتاب‌های کمک‌آموزشی متعدد را همراه کتاب‌های درسی‌شان حمل کنند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.