طی هفته های اخیر اختلالات آنتن دهی در تلفن های همراه در سطح شهر مشهد و استان بسیار افزایش پیدا کرده است و در این باره نیز تاکنون دادستانی استان هشدارهایی را به مدیران اپراتورها در جهت رفع این اختلال ها ارائه کرده اند.

اختلالات آنتن دهی در تلفن های همراه در مشهد ادامه دارد/اختلاف نظر فاوای شهرداری با اپراتورها

به گزارش قدس آنلاین، درحالی که اپراتورها علت اختلال در شبکه های تلفن همراه در مشهد را تاخیر در صدور مجوزهای سایت ها از سوی فاوای شهرداری مشهد می دانند اما مسئولین این سازمان این مساله را تنها بهانه ای از سوی اپراتورهای ایرانسل و همراه اول در مشهد عنوان می کنند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی در این باره به قدس آنلاین گفت: برای شهر مقدس مشهد بر اساس طراحی ها و امکان سنجی های انجام شده ۷۶ سایت جدید در نظر گرفته شده است که به محض صدور مجوزهای انها از طرف فاوای شهرداری مشهد نسبت به نصب انها اقدام خواهیم کرد.

علی کارگزار گفت: ما از نقاط کور آنتن دهی در نقاط مختلف مشهد اطلاع داریم و برای رفع آنها سایت های جدید را نیز طراحی کرده ایم.

وی تصریح کرد: حتی تجهیزات مورد نیاز این سایت ها نیز علی رغم مشکلات ارزی و هزینه ای که در این باره در پی داشت خریداری شده است اما به دودلیل در نصب این سایت ها با مشکل روبرو هستیم.

کارگزار اظهار داشت: مشکل اول مرتبط با شهروندان است که در هر نقطه ای که قصد داریم سایت جدیدی را راه اندازی و نصب نماییم با ممانعت شهروندان روبرو می شویم زیرا انها گمان می کنند که این سایت ها مشکلاتی را برای زندگی انها ایجاد خواهد کرد که با توضیحات کارشناسان شرکت مخابرات مبنی بر اینکه این سایت ها تمام استاندارد های لازم را دارا می باشد و از این بابت مشکلی متوجه شهروندان نخواهد شد به تدریج متقاعد می گردند.

وی افزود: مشکل دوم مربوط به صدور مجوزها از سوی سازمان فاوای شهرداری مشهد می باشد که روند صدور مجوزهای آنها بسیار کند می باشد و باعث شده است که توسعه شبکه اپراتور همراه اول در این شهر با مشکلاتی همراه گردد.

کارگزار با بیان این مطلب که روند صدور مجوزها در شهر مشهد با تمام شهرهای کشور متفاوت است، ادامه داد: شرکت مخابرات و طبیعتا اپراتور همراه اول در صورتی که تجهیزات خریداری شده در شهر مشهد مورد استفاده قرار نگیرد به دلیل نوسانات ارزی آنها را در شهر های دیگر کشور مورد استفاده قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت: ما قادر هستیم به محض اینکه مجوز یک سایت صادر شود ظرف مدت ۴۵ روز آن را نصب و راه اندازی نماییم از این رو فقط صدور فرآیند طولانی مجوزها مانع نصب این سایت ها شده است که امیدواریم فاوای مشهد در این باره تمهیداتی را در نظر بگیرد تا شهروندان محترم قادر باشند از خدمات بهتر اپراتورها بهره مند گردند.

* سرعت صدورمجوز با میزان درخواست ما همخوانی ندارد

همچنین معاون پروژه شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نیز در این باره به قدس انلاین گفت:  آنچه که تا کنون باعث شده که سایتهای خریداری شده با سرعت مناسب نصب نشود مربوط به فرآیندهای فاوای شهرداری مشهد است که در حقیقت سرعت صدور مجوز با میزان درخواست ما به عنوان اپراتور همخوانی ندارد و این موضوع خارج از کنترل ماست.

محمد رضا منصوری افزود: اگر این مشکل حل شود ما می‌توانیم در عرض کمتر از یک سال کل این سایتها را نصب و راه اندازی کنیم. بودجه تخصیص داده شده و تجهیزات نیز خریداری شده و با پیمانکاران قرارداد نیز بسته شده است و همگی آماده کار هستند. ما قطعا تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که در صورت رفع موانع ۱۸۰ سایت مطرح شده را در اولین فرصت نصب کنیم تا نظر مردم و دادستانی محترم تامین شود.

 *مشکل از ما نیست

اما مدیر عامل سازمان  فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در گفتگو با قدس انلاین گفت: چنانچه اپراتورها مدارک و مستندات قانونی را ارائه کنند حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت مجوز سایت های مخابراتی را صادر خواهیم کرد.

محمدجواد رجاییان در ادامه افزود: در حال حاضر، اپراتورها یک پرونده کامل و آماده برای صدور مجوز در این سازمان ندارند و تعلل خودشان در طی فرآیندهای قانونی برای صدور مجوز باعث شده است که نصب سایتها و دکل های مخابراتی در کلانشهر مشهد با تاخیر مواجه شود.

وی تصریح کرد: اپراتورها در مرحله اول اغلب با مالکان زمین هایی که سایت ها قرار است آنجا نصب شوند به توافق نمی رسند و در این مرحله زمان زیادی را از دست می دهند، به طور نمونه در محدوده بلوار سجاد که اختلال در شبکه های تلفن همراه به روایت و مراجعه شهروندان به این سازمان،   زیاد می باشد، از مدت ها است که با مالک زمینی می خواهند توافق نمایند اما تاکنون این امر محقق نشده است  .

رجاییان اظهار داشت: در مرحله بعدی اپراتورها باید تاییدیه استحکام بنا از سازمان نظام مهندسی دریافت کنند که در این گام نیز اتلاف وقت زیادی دارند.

وی تصریح کرد: همچنین نقطه ای که اپراتورها برای نصب سایت ها انتخاب می کنند باید منطبق با طرح ساماندهی دکل های مخابراتی که به تصویب شهرداری مشهد رسیده است باشد.

رجاییان ادامه داد: اینکه اپراتورها این مسیر قانونی را طی نکنند و با اینکه  مستندات لازم را ارائه نکرده، مقصر را فاوا قلمداد کنند  صحیح نمی باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.