یک کارشناس مسائل سیاسی تلاش برای ایجاد حساسیت‌های قومی و نژادی و تجزیه‌طلبی و تلاش برای ایجاد اختلافات مذهبی و ایجاد فرقه های ضاله را از برنامه‌های استعمار برای ایجاد اختلاف و افزایش تنش در کشورهای اسلامی عنوان کرد.

"تجزیه‌طلبی" و "قوم گرایی" مظهر جنایت و جاهلیت/بی‌شک حکام آل سعود پشت سر این توطئه‌ها قرار دارند

 محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین، اهداف دنیای غرب را در ایجاد اختلاف و افزایش تنش در کشورهای اسلامی اینگونه عنوان کرد: سیاست استعمار برای سلطه بر جهان و بخصوص بر کشورهای اسلامی سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن» بوده است که تاکنون تلاش‌های زیادی برای تحقق آن صورت داده است؛ دامن زدن به مسائل نژادی و تلاش برای تحقیر یک نژاد توسط نژاد دیگر از جمله موضوعاتی است که استعمار همواره آن را دنبال کرده است. تقسیم مرزها بنحوی که دو کشور همسایه بر سر مناطقی در حال نزاع باشند نیز از جمله سیاست های استعمار برای تضعیف کشورهاست.

ایجاد حساسیت‌های قومی و نژادی و تجزیه طلبی از جمله سیاست های استعمار

قدیری ابیانه دراین باره افزود: از دیگر سیاست‌های استعمار برای تضعیف کشورها می توان به ایجاد حساسیت های قومی و نژادی و تجزیه طلبی و تلاش برای ایجاد اختلافات مذهبی و فرقه‌های ضاله و وابسته به استعمار همانند وهابیت قاضیانی و بهائیت، ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی , سنی با سنی و شیعه با شیعه اشاره کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی اتحاد را رمز پیشرفت دنیای غرب عنوان کرده خاطر نشان شد: با اینکه تاریخ غرب لبریز از درگیری و کشمکش وآدم کشی است و تفاوت های زیادی بین غربی ها وجود دارد, اما در یک رفتار دشته جمعی با تلاش در راستای ایجاد وحدت در پی افزایش قدرت روز افزون خود برآمدند بنحوی که با یکسان کردن پول خود به واحد یورو, ایجاد اتحادیه اروپا و سازمان سیاست خارجی واحد, برداشتن مرزهای مختلف از بین خود و حق انتقال سرمایه و سرمایه گذاری درصدد افزایش اتحاد و نزدیکی خود برآمدند.دنیای غرب می داند که اتحاد موجب تقویت آنها شده است,فلذا همواره سیاست هایی در جهت عدم اتحاد جهان اسلام و فروپاشی آن اتخاذ نموده اند.

قدیری ابیانه توطئه های غرب را در راستای ممانعت از وحدت جهان اسلام توضیح داده دراین باره گفت :با توجه به اینکه استعمار جهانی به این نکته واقف است که جهان اسلام بسیار گسترده است و نیمی از نقاط استراتژیک جهان به جهان  اسلام تعلق دارد؛ با در نظر گرفتن منابع عظیم نفت، گاز و سایر معادن و پول واحد در صورتی که جهان اسلام متحد شود به عنوان یک قدرت جهانی می تواند در برابر غرب بایستند, لذا در راه ممانعت از اتحاد جهان اسلام و غارت منابع کشورهای اسلامی درصدد جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی و ملتها بوده اند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی شکست بزرگی بر سر راه  سیاست استعمار واستکبار بود. استراتژیست‌های دوست و دشمن اتفاق نظر دارند که انقلاب اسلامی ایران در این راستا منجر به ایجاد تحولی عظیم شد چرا که اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان آغاز گرشکل گیری تمدن اسلامی به شمار می رود.

تجزیه ایران برنامه آمریکا از همان ابتدای انقلاب

این کارشناس مسائل سیاسی تجزیه ایران را برنامه آمریکا از همان ابتدای انقلاب عنوان کرده تصریح نمود: دنیای غرب ایران را به عنوان یک کشور مستقل بزرگ ثروتمند اسلامی ضد استکباری نمی نگرند، بلکه ایران اسلامی را محور تمدن اسلامی می دانند, از این رو با توجه به این موضوع برنامه ریزیهای توطئه آمیز دارند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و کشف مدارک در لانه جاسوسی یا سفارت آمریکا درایران مشخص شد که آمریکایی ها از همان ابتدا درصدد تجزیه ایران بوده و گروه های تروریستی و تجزبه طلب را مورد حمایت قرار داده اند.

وی گفت: حمایت از گروه‌های تروریستی در چهل سال گذشته همواره ادامه داشته است وکشورهای غربی به عنوان مقر گروه های تروریستی برای تداوم جنایات آنها امنیت آفریده اند. با توجه به نفوذ ایران و قدرت ما در دنیا دشمن با سیاست هایی درصدد دشمنی های بیشتر بود. علی رغم تلاش و دشمنی های جهان اسلام علیه سوریه ،عراق وحزب الله و فلسطین سرمایه گذاری های چندین هزار میلیارد دلاری آنها به دلیل قدرت و حمایت ایران از برادران مسلمان خود بر باد رفت, از این رو دشمن بر تلاش های خود علیه امنیت منطقه وایران افزود, هر چند هیچ یک از توطئه ها قادر به عدم پیشرفت ایران اسلامی نیست.

قدیری ابیانه نقش قومیت های ایران را در عدم تجزیه ناپذیری مورد تقدیر قرار داده و تصریح نمود: کما اینکه در صدر اسلام نیز توطئه های صورت داده شده نتوانست مانع گسترش دین نوظهور شود. حرکتهای تروریستی منافقین در ایران و سایر گروه ها در شهرهای مرزی از جمله کردستان و سیستان و بلوچستان تا کنون نتوانسته قومیت های ایرانی را برعلیه اتحاد ایران بسیج کند، چرا که خوشبختانه قومیت های ایران بیش از هر جای دیگر با تجزیه طلبی ها و تفرقه افکنی ها مقابله کرده اند؛ کما اینکه  اعراب خوزستان در دفاع از ایران در مقابل تجاوز صدام و حامیانشان جانفشانی ها کردند.

قوم گرایی مظهر جاهلیت است

این کارشناس امور بین‌الملل با بیان اینکه قوم گرایی مظهر جاهلیت است عنوان کرد: تجزیه طلبی و قوم گرایی مظهر جنایت است. قوم گرایی غیر از قوم دوستی است. طبق دیدگاه اسلام قوم گرایی مظهر جاهلیت است.گروه تروریستی  الاحوازی  مزدوران  و مزد بگیران بیگانه هستند. بی شک حکام آل سعود پشت سر این توطئه ها قرار دارند، هر چند که برنامه های تروریستی با هماهنگی کامل آمریکا؛ رژیم صهیونیستی و انگلیس صورت داده می شود. 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با ذکر جنایت های آل سعود گفت: چگونه ممکن است اعراب ایرانی که از مواهب نظام جمهوری اسلامی برخوردارند تحت سلطه ال سعود بودن را بپذیرند؟ ال سعودی که پیشینه برادر کشی خود و جنایات امروز دنیای اسلام و یمن و سوریه را در کارنامه خود دارد چگونه می تواند حامی ایرانیان عرب زبان باشد؟ بی شک همه مردم ایران از قومیت های مختلف خواهان مقابله با تروریست ها هستند. حامیان تروریست ها بدانند در قبال هر اقدام تروریستی که درایران انجام می دهند امنیت خودشان را به خطر انداخته اند.

لزوم برخورد قاطع با تروریست‌ها و حامیانشان

وی درخواست خود در این زمینه را از دستگاه های نظامی و قضایی اینگونه عنوان کرد: انتظار می رود دستگاه های امنیتی، نظامی ،و قضایی هر گونه حمایت اعم از  مسلحانه،  سیاسی یا  تبلیغاتی از تروریست ها را با قاطعیت مجازات نمایند.  تجزیه طلبی جرمی سنگین است بنابراین باید قوانین سختی برای آن از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تدوین شود.

این کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به نادیده گرفتن عنوان تروریست در شبکه‌های خارجی معاند نظام از تروریست ها عنوان نمود: نباید انتظار داشت که رسانه های غربی که خود عامل تروریسم , مشوق و ایجاد کننده گروههای تروریستی هستند مزدوران خود را تروریست بنامند!  نکته جالب این است که غربی ها پیمان هایی را به ایران پیشنهاد می کنند که تلویحا ضد تامین مالی تروریست هاست اما آنها خود تامین دهنده و مقر استقرار تروریست ها به شمار می روند.

قدیری ابیانه در پایان در توصیه ای به برخی از سلبریتی ها گفت: هر چند برخی از سلبریتی‌ها رفتارهایی خلاف اتحاد از خود بروز می دهند اما در زمانی که خون زنان و کودکان و سربازان این سرزمین به دست تروریست های ناپاک ریخته است توصیه می شود با سکوت و عدم حمایت از آنها دامن خود را بیش از این آلوده نکنند و موجب ایجاد حس نفرت در میان مردم نشوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.