میلیاردر مشهور صهیونیست که به نوشته «نیویورک تایمز» از مواضع ترامپ درقبال تل‌آویو راضی است، در ماه‌های گذشته ۵۵ میلیون دلار دیگر به نامزدهای جمهوری‌خواه کمک مالی کرده است.

 «ادلسون» از ترامپ راضی است و میلیون‌ها دلار دیگر به جمهوری‌خواهان کمک کرده

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز یکشنبه گزارش داد که «شلدون ادلسون» میلیاردر مشهور صهیونیست از مواضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره رژیم صهیونیستی رضایت کامل دارد و همین امر او را به افزایش کمک مالی به نامزدهای جمهوری‌خواه واداشته تا این حزب بتواند اکثریت را در کنگره حفظ کند.

بنا بر این گزارش، ادلسون و همسرش «مریم»، تنها در چند ماه اخیر دستکم ۵۵ میلیون دلار به گروه‌هایی که هدفشان حفظ اکثریت جمهوری‌خواه کنگره است، کمک مالی کرده‌اند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، داده‌های اعلام‌شده کارزارهای انتخاباتی در آمریکا نشان می‌دهد که با این کمک‌ها، زوج ادلسون نه فقط در این انتخابات، بلکه در تمام ادوار انتخابات‌های فدرال در آمریکا به بزرگترین حامی مالی حزب جمهوری‌خواه بدل شده است.

بنا بر این گزارش، هرچند ادلسون در دوران رقابت‌های داخلی حزب جمهوری‌خواه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ درباره حمایت از ترامپ تردید داشته، اما پس از نهایی شدن پیروزی وی در حزب، به حمایت از او پرداخته است.

در حدود دو سالی که از ریاست‌جمهوری ترامپ می‌گذرد، مواضع او در حمایت از رژیم صهیونیستی و در مخالفت با «دشمنان آمریکا در خاورمیانه» و همچنین تلاش او برای کاهش مالیات‌ها و کاغذبازی اداری، موجب شده تا حمایت ادلسون از او بیش از پیش افزایش یابد.

در بخشی از گزارش نیویورک تایمز آمده است: «آقای ادلسون به صورت ویژه از یک خط مستقیم ارتباطی با رئیس‌جمهور بهره‌مند است. در ملاقات‌های شخصی و مکالمه‌های تلفنی که معمولا ماهی یک بار بین آن‌ها برقرار می‌شود، او از دسترسی‌اش استفاده کرده تا رئیس‌جمهور را به سمت انتقال سفارت به اورشلیم (بیت المقدس) و اخیرا هم قطع کمک مالی به فلسطینی‌ها، هل دهد.»

بنا بر این گزارش، ادلسون معتقد است که حفظ اکثریت جمهوری‌خواه در سنا و مجلس نمایندگان شرط ادامه روند فعلی است و به همین دلیل هم او میلیون‌ها دلار هزینه کرده تا از پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات کنگره جلوگیری کند.

شلدون ادلسون که حامی مالی اصلی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم هست، همان فردی است که در سال ۲۰۱۳ پیشنهاد کرد آمریکا در یکی از صحراهای ایران بمب اتم بیاندازد تا این کشور را به عقب‌نشینی در مسئله هسته‌ای و موضوعات دیگر وادارد. او گفته بود: «بعد به آن‌ها بگویید، "ببینید، بعدی می‌تواند وسط تهران بیافتد. پس ما جدی هستیم. اگر می‌خواهید نابود شوید، همین طور پیش بروید و مواضع سخت بگیرید و به توسعه هسته‌ای خود ادامه دهید.»

«اسرائیل هیوم» نشریه چاپ فلسطین اشغالی که توسط ادلسون‌ها حمایت مالی و منتشر می‌شود هم امروز تیتر یک خود را به حمله تروریستی در اهواز اختصاص داد و از این رخداد ابراز خرسندی کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.