همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: امسال ۱۸۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد که از این طریق ۱۲ متر مکعب آب صرفه جویی شده است.

امسال ۱۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در همدان مسدود شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه چاه‌هایی که از سال ۹۳ مسدود شده ۱۰۴ کیلو متر عمق داشته است، افزود: در سالجاری ۱۸۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که به این ترتیب ۱۲ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

وی با اشاره به نصب کنتور بر روی چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعتی عنوان کرد: از سال ۹۳ تا کنون ۳۸۶۳ دستگاه کنتور هوشمند آب، برق و الکترومغناطیس که قابلیت شارژ از راه دور را دارند، بر روی چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعتی نصب شده است.

ستوده خاطرنشان کرد: در شهرستان اسدآباد ۶۰۲ دستگاه، بهار ۴۶۶ دستگاه، تویسرکان ۲۹۵ دستگاه، رزن ۳۶۲ دستگاه، فامنین ۲۹۶ دستگاه، کبودراهنگ ۳۱۵ دستگاه، ملایر ۴۸۷ دستگاه، نهاوند ۳۴۵ دستگاه و در شهرستان همدان هم ۶۹۵ دستگاه کنتور با اعتبارات موجود و همکاری مالکان نصب و راه‌اندازی شده است.

وی در رابطه با وضعیت سدهای استان نیز عنوان کرد: حجم فعلی سد اکباتان ۱۹ میلیون مترمکعب است که ۵۳ درصد از حجم آن پر بوده و از تمام آن برای مصرف شرب با سرعت ۱۱۵۰ لیتر در ثانیه استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان  بیان کرد: همچنین سد آبشینه با یک میلیون مترمکعب آب در مواقع اضطراری برای آب شرب است که البته فعلا از آن استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: حجم سد کلان ملایر ۳۶ میلیون مترمکعب است که حق‌آبه‌های کشاورزی از آن تأمین می‌شود اما هنوز تصفیه‌ و خط آبرسانی آن تأمین نشده است.

ستوده با بیان اینکه حجم فعلی سد تویسرکان ۶ میلیون مترمکعب است، یادآور شد: سد تویسرکان هم با ۶ میلیون مترمکعب آب برای مصارف شرب و حق‌آبه کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در پایان خاطر نشان کرد: از اوایل یا اواسط مهرماه در نظر داریم با تأمین حق‌آبه‌های کشاورزی از رودخانه‌های دره‌مرادبیگ، عباس‌آباد و خاکو، برداشت کمتری از سد اکباتان داشته باشیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.