گیلان - مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: احیای تالاب انزلی در فاز نخست از محل پاکسازی رسوبات آلی انجام می‌شود.

تالاب انزلی با فناوری نانو احیا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ،قربانعلی محمد پور گفت : تالاب انزلی با مشارکت یک شرکت دولتی از کشور ژاپن و در قالب کارگروهی فعال در استانداری گیلان با استفاده از فناوری نانو احیا می شود.

وی در حاشیه بازدید از طرح های صنعتی و گردشگری آستارا اظهار داشت : احیای تالاب انزلی در فاز نخست از محل پاکسازی رسوبات آلی آن انجام خواهد شد و برای این این منظور ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیر کل محیط زیست استان گیلان ،با اشاره به اینکه تالاب انزلی با وسعت حدود ۲۰ هزار هکتار از مهم ترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر به شمار می رود، افزود: اجرای طرح های بوم گردی در تالاب های انزلی، استیل و امیر کلایه و همچنین در پارک ملی بوجاق با حفظ محیط زیست و طبیعت آن مکان ها در دستور کار قرار گرفته و برای این منظور ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تالاب استیل اختصاص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دو واحد کارخانه بازیافت زباله با ظرفیت ۵۰۰ تن در شهرستان های تالش و لنگرود در حال ساخت است و نیز سه دستگاه زباله سوز با ظرفیت یکهزار و ۶۰۰ تن در مناطق شرق و غرب گیلان به زودی راه اندازی خواهد شد.

محمدپور ادامه داد: امسال برای اجرای طرح های مدیریت پسماند در گیلان، ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است .

وی خاطرنشان کرد: مشکل پساب و فاضلاب بیمارستان های دولتی و مراکز اداری در استان گیلان با راه اندازی شبکه های تصفیه خانه برطرف شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.