تصاویر تبلیغاتی ملک سلمان شاه سعودی و فرزندش در میدان تایمز شهر نیویورک که با هزینه‌های هنگفتی نصب شده است، خشم مردم عربستان را برانگیخته است.

خشم مردم عربستان از تصاویر تبلیغاتی ملک سلمان و فرزندش در نیویورک

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه قطری الشرق در گزارشی نوشت: با وجود سیاست های ریاضت اقتصادی دولت سعودی برای مردم و افزایش قیمت ها و قبض های آب و برق، اما سیاست های مقامات سعودی در هدر دادن ثروت های مردم به شیوه های مختلف و تحریک کردن آنها با این ریخت و پاش ها متوقف نشده است. اعلامیه تبلیغاتی سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و محمد فرزندش در نیویورک همزمان با جشن روز ملی عربستان، خشم فعالان و کاربران عربستانی در شبکه اجتماعی توئیتر را به همراه داشته است.

فعالان عربستانی بخش هایی از تصاویر ملک سلمان و فرزندش را منتشر کردند که روی صفحه بیلبورد دیجیتال مشهور میدان تایمز شهر نیویورک نمایش داده می شود. این بزرگترین بیلبورد جهان است. مساحت این بیلبورد ۷۶۲۰ متر مربع است.

این نمایشگر بزرگ به مناسبت هشتاد و هشتمین روز ملی عربستان، تصاویری از ملک سلمان و ولیعهد او را همراه با پرچم عربستان به نمایش درآورده است.

هزینه سنگین این اعلامیه تبلیغاتی خشم عربستانی ها را برانگیخته است، زیرا تبلیغ در این بیلبورد گرانترین تبلیغ در جهان به شمار می رود زیرا برای تبلیغ یک ماهه در این بیلبورد باید بیش از دو میلیون و پانصد هزار دلار یعنی روزی ۸۴ هزار دلار پرداخت.

این هزینه های گزاف در حالی است که عربستان از کسری بودجه و قرض یکصد میلیارد دلاری برای تامین این کسری رنج می برد.

عربستان دوشنبه گذشته اعلام کرد که وامی بین المللی به مبلغ ۱۱ میلیارد دلار گرفته است.

این اقدامات را نباید جدا از سیاست بن سلمان و طرح چشم انداز اقتصادی ۲۰۳۰ او دانست. او با اینگونه اعلامیه ها و حیف و میل اموال باعث تحریک مردم عربستان شده است زیرا مردم زیر خط فقر هستند و با بیکاری و سطح پایین خدمات در همه بخش ها و نهادها به ویژه بخش سلامت دست و پنجه نرم می کنند.

برخی ارزیابی ها و آمارهای غیررسمی نشان می دهد که میانگین فقر به ۲۵ درصد جمعیت عربستان رسیده است و حدود ۲۰ میلیون نفر را شامل می شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.