خراسان شمالی- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی عملکرد حوزه مسکن مددجویان طی پنج‌ماهه سال ۹۷ را تشریح کرد.

۲۵۰۰ مسکن مددجویان استان نیازمند مقاوم‌سازی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۲۵۰۰ مددجوی خراسان شمالی در مسکن های غیر مقاوم سکونت دارند که نیاز به مقاوم سازی دارند.

عباس اهرابی با اشاره به ساخت ۲۱۹ مسکن مددجویی در سال جاری، گفت: ۱۵۰ مورد از این واحدها روستایی و ۶۹ واحد نیز شهری بودند.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها را دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و یادآور شد: درمجموع طی امسال ۶۴۳ مورد خدمات عمرانی شامل ساخت ۲۱۹ مسکن شهری و روستایی، تعمیر و بازسازی ۳۱۳ واحد مسکونی مددجویی و ساخت ۶۰ سرویس بهداشتی به مددجویان ارائه شد.

وی در ادامه بابیان اینکه امسال ساخت ۵۴۵ واحد مسکونی برای مددجویان پیش‌بینی‌شده است، گفت: از مجموع واحدهای پیش‌بینی‌شده ۱۸۵ واحد برای مددجویان شهری و ۳۶۰ واحد نیز برای خانوارهای مناطق روستایی احداث می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه یادآور شد: هم‌اکنون ۱۰۴ واحد شهری و روستایی مددجویان نیز در دست‌ساخت است که به‌زودی به مددجویان واگذار می‌شود.

اهرابی گفت: اعتبارات مسکن مددجویان طی سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان بود این در حالی است که امسال این رقم به ۱۷ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: طی امسال ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی و ۷۸۰ میلیون تومان نیز از محل صدقات پرداختی مردم و پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از محل سپرده‌گذاری خیران در صندوق امداد ولایت در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان این استان اختصاص‌یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.