معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در قالب طرح «یا معین الضعفا(ع)» ۸۴۰ سالمند و معلول از استان خراسان رضوی در هفته جاری به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.

۸۴۰ سالمند و معلول خراسانی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، سید خلیل منبتی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی اظهار داشت: کاروان‌های زیارتی «یا معین الضعفا(ع)» از ۳۱ شهریور تا ۵ مهرماه پذیرای ۸۴۰ نفر از سالمندان و اقشار آسیب پذیر شهرستان‌های سرخس، فریمان، بجستان و مشهد مقدس است که پس از توفیق زیارت امام رضا(ع) از برنامه‌هایی که برای آنان تدارک دیده شده بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: در نخستین روز اجرای این طرح در هفته جاری حرم مطهر رضوی میزبان ۵۰ نفر از سالمندان روستای نصرآباد شهرستان سرخس بود که پس از قرائت زیارت امام رضا(ع) و عزاداری مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در میهمان‌سرای حضرت رضا(ع) پذیرایی شدند.

وی بیان کرد: کاروان‌هایی که در قالب اردوهای یک روزه میزبان آنان هستیم از روستاهای مدنظر برای زیارت به این بارگاه منور هدایت و پس از زیارت، صرف صبحانه و اقامه فریضه نماز ظهر و حضور در میهمان‌سرای حضرت به محل سکونت خود بازگرداننده می‌شوند.

منبتی با بیان اینکه این طرح از محل موقوفه مرحوم «آصف» تأمین می‌شود، ادامه داد: در اردوهای دو روزه، کارکنان اداره امور تسهیلات زائران یک روز قبل به روستاهای مدنظر اعزام شده و پس از هماهنگی لازم، قبل از نماز صبح همراه با زائران به سمت مشهد حرکت می‌کنند که پس از انجام اعمال عبادی در حرم مطهر و صرف صبحانه و نهار و شام برای استراحت به محل موقوفه منتقل و بعد از دو روز اقامت در مشهد به محل سکونت خود باز گردانده می‌شوند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی متولی اجرای این طرح را اداره امداد و تسهیلات آستان قدس رضوی ذکر کرد و گفت: خدام بارگاه منور رضوی با کمک و همکاری ارگان‌های امدادرسان، افرادی را که به سبب مشکلات مالی تاکنون توفیق تشرف به بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) را نداشته‌اند یا قادر به تشرف نیستند، شناسایی و زمینه سفر آن‌ها را فراهم می‌آورند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.