خوزستان_دوشنبه سیاه پوش اهواز با تشیع پیکر شهدای حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح روز شنبه آغاز شد.

مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز برگزار شد/ خوزستانی‌ها سنگ‌تمام گذاشتند/ حضور نمایندگان رهبری و جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران+ تصاویر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از مراسم تشییع پیکر شهدای اهواز؛ امروز تلخ ترین روز اهواز در چشمان مادر کودک چهار ساله ای نقش بست که تابوت دردانه اش را هزاران فرزند این خاک با اشک به دوش می‌کشیدند، پدر جانبازی که سالها حسرت شهادت را در روزی سیاه تجربه کرد تا گروه ملحد تکفیری بداند تیرش به سنگ خورده، امروز اهواز سراسر در عزای شما بود و غمگین خانواده هایی که هنوز با وجود بودن سازمان ملل و حقوق بشر، با مظلومیت مرگ ناحق عزیزانش را تماشا می کند، امروز خیل عظیم جمعیت از نقاط مختلف اهواز برای همدردی با خانواده شهدا همراه شدند و از حسینیه ثارالله تا گلزار شهدا، به پیکر سربازان، مردم و درجه داران شهید این حادثه بدرود گفتند.

این مراسم با شکوه با مداحی و عزاداری مردمی راس ساعت 8:30 دقیقه صبح از مقابل حسینیه عاشقان ثارالله آغاز شد.

از ساعات اولیه صبح حضور مردم اهواز در این مراسم چشمگیر بود و لحظه به لحظه به جمعیت حاضر افزوده می‌شود.

مردم استان خوزستان با سردادن شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر منافق" و "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست" در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز حاضر شده‌اند.

تمام نقاط استان خوزستان به منظور برپایی تشیع پیکر شهدا از سوی غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز گذشته تعطیل اعلام شد.

این مراسم در حالی برگزار شد که سران کشوری و استانی به صورت گسترده در آن حضور پیدا کردند؛ وزیر اطلاعات، نمایندگان مقام معظم رهبری، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله این افراد بودند که برخی از این مسئولان مانند نماینده رهبر انقلاب، حجت الاسلام رحیمیان به عیادت مجروحان این حادثه رفتند.

در این مراسم سرلشکر محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام شهیدی‌محلاتی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، آیت‌الله موسوی‌جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، شریعتی استاندار خوزستان و جمع دیگری از مسئولان کشوری و استانی حضور دارند.

سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: شهادت مظلومانه جمعی از مردم خوزستان را به محضر مقام معظم رهبری و امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. یاد امام و شهدای دفاع مقدس و عزیزانی از زن و مرد را که در این حادثه تلخ و تحمیلی به شهادت رسیدند گرامی می‌داریم.

وی حادثه اهواز را یک حادثه کاملاً طراحی‌شده از بیرون مرزها عنوان کرد و گفت: کاملاً پیدا و مشخص شد که تروریست‌ها از طرف چه کشورهایی حمایت مالی و تبلیغاتی می‌شوند. این‌که تروریست‌ها کجا آموزش دیده‌ و از کجا آمدند را مسئولان اطلاعاتی توضیح خواهند داد.

گفتنی است تاکنون ۴۰ نفر از مجروحان از بیمارستان مرخص شده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی نیز در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز در سخنانی با بیان اینکه شهادت و به‌خون ریختن عزیزان خوزستانی برای خوزستانی‌ها امری تازه‌ای نیست، اظهار داشت: تاریخ خوزستان با شهادت درهم آمیخته شده‌ است. مقاومت خوزستانی‌ها در برابر نیروی متجاوز استعمارگر انگلیسی و مقاومت‌شان در برابر رژیم بعث در تمام صحنه‌ها مثال‌زدنی است.

وزیر اطلاعات با اشاره به آیه‌ی "وَکَأَیِّن مِن نَبِیٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّیّونَ کَثیرٌ فَما وَهَنوا لِما أَصابَهُم فی سَبیلِ اللَّهِ وَما ضَعُفوا وَمَا استَکانوا ۗ وَاللَّهُ یُحِبُّ الصّابِرینَ" بیان کرد: مردم خوزستان مصداق این آیه شریفه هستند. مردم خوزستان راه خود را در مسیر انبیاء و در ذیل پرچم ولی امر مسلمین ادامه خواهند داد.

علوی با تاکید براینکه دشمن بداند این جنایت نه بر وحدت اقوام خوزستان و نه بر اراده‌ی آنان اثری نخواهد گذاشت بلکه سبب وحدت آنان در برابر استکبار جهانی می‌شود، خاطرنشان کرد: جنایتکارانی که دست به این جنایت هولناک زدند، بدانند فرزندان ایران اسلامی در برابر این جنایت سکوت نخواهند کرد. جنایت کشتن فرزند شش ساله و شلیک به سوی زنان، جنایتی نیست که دستگاه‌های امنیتی ایران از آن بگذرد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: تروریست‌هایی که اقدام کردند به هلاکت رسیدند و عقبه‌ی آن‌ها به‌وسیله سایر نیروهای امنیتی تا آخرین نفر شناسایی خواهند شد؛ همچنین بخشی عمده‌ای نیز شناسایی و دستگیر شدند. تا آخرین نفر آن‌ها را به کیفر خواهیم رساند و به دنیا این پیام را خواهیم رساند تا بدانند ایران جای چنین جنایت‌های ضدبشری نیست و انتقام خود را خواهیم گرفت.

سردار حسین سلامی دقایقی‌پیش در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز در سخنانی با بیان اینکه خوزستان کانون مقاومت و پایتخت دفاع مقدس ایران است،‌ اظهار داشت: امروز اهواز درخشان‌ترین شهر عالم روی زمین است؛ بیرق‌ها همچنان در اهتزاز است و قلب‌های مردمان این سرزمین سرشار از شوق و شور شده و دوباره به میدان آمدند. هیچ‌کس گمان نکند مردمانی که در هشت سال دوران باشکوه دفاع‌مقدس از غرش بمب‌ها، موشک‌ها و انفجار توپ‌ها نترسیدند و نلرزیدند، امروز از حرکت چهار پشه در بیشه شیران نگران شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ‌حضور پرشور مردم در آئین تشییع شهدا و این دریای مواج اما با اطمینان، آرام و با صلابت‌، امروز آمده‌اند تا محاسبات دشمنان را به‌هم بزنند و این حضور معنادار نشان می‌دهد که معجزه خون شهدا؛ وحدت، یکپارچگی و دمیدن روح عاشورا در جامعه است.

وی با بیان اینکه ما می‌دانیم کانون طراحی این توطئه‌ها کجاست،‌ خاطرنشان کرد: آنان که مردان و زنان این سرزمین را بی‌گناه می‌کشند هیچ حجتی ندارند؛ از آن‌ها سئوال می‌کنیم به کدامین گناه این افراد بی‌گناه را به خاک و خون کشیدید؟ آیا این مردمان موحد و خداپرست مگر کفار بودند؟

سردار سلامی با بیان اینکه این جنایت هولناک پرده تزویر مثلث آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و رژیم آل‌سعود را برداشت، گفت: ما امروز از ریاکاران در جهان اسلام پرده بر می‌داریم. آن‌ها که دم از حمایت از مردمان شریف عرب که سردسته آن‌ها رژیم سعودی است، می‌زنند، آیا می‌دانند تعداد زیادی از شهیدان از همین مردمان بودند؟ خون عرب، لر و فارس درهم آمیخته شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با هشدار به حامیان تروریست‌ها و تاکید براینکه انتقام سختی از دشمنان می‌گیریم‌، تاکید کرد:  صهیونیست‌ها واکنش و انتقام ما را زمانی که دانشمندان‌مان را در خیابان‌ها ترور کردند، شهید الله‌دادی را در جولان به‌شهادت رساندند و در سایر صحنه‌ها، دیده‌اند.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها تنها شکست‌خوردن را یاد گرفته‌اند، گفت: امروز حزب‌الله مقتدرانه رژیم صهیونیستی را در مرز بین مرگ و بقا نگه داشته است. دشمنان نتوانستند نقشه صلح و خاورمیانه جدید را به سرانجام رسانده یا سوریه را تجزیه و نظام بشار اسد را تجزیه کنند؛ آن‌ها نتوانستند عراق را تجزیه و بر آن سیطره سیاسی پیدا کنند و این مهم به برکت گفتمان انقلاب اسلامی و هواداران انقلاب که آنجا بوده و خواهند بود، محقق شده است.

وی تصریح‌ کرد: آن‌ها که با شارژ اقتصادی و اعتقادی و تسلیحات، "تفرقه‌های خونی" را ایجاد می‌کنند و به‌دنبال تجزیه عراق هستند و مردمان این سرزمن را از نعمت زندگی امن محروم می‌کنند و در لبنان آتش تفرقه‌های خونین را بر می‌انگیزند، امروز به‌دنبال این هستند در این سرزمین نسخه‌های شکست‌خورده لبنان، سوریه و عراق را پیاده‌سازی کنند اما همه آنان در طول 10 سال گذشته شکست‌های سنگینی از مسلمانان خوردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: این‌ها تلاش دارند بین ملت مسلمان ایران و عراق جدایی ایجاد کنند اما با واکنش بسیار زیبای مردم عراق روبه‌رو می‌شوند و دوباره شکست می‌خورند. این‌ها قصد دارند این نسخه تفرقه را در درون سرزمین ما پیاده کنند ولی ما به مقامات این کشورها هشدار می‌دهیم شما مسئول این اعمال هستید و عواقب آن را خواهید دید.

سردار سلامی با تاکید براینکه به ملت ایران قول می‌دهیم که واکنش ما به این حادثه پشیمان‌کننده، ویران‌گر و نابودکننده باشد، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند بر کودکان این سرزمین بتازد و به تمام کسانی که پشت این ماجرا هستند، هشدار می‌دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی نماینده رهبر معظم انقلاب دقایقی پیش در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز در سخنانی اظهار داشت: توفیق عیادت از مجروحان را در روز گذشته با آیت‌الله ‌موسوی‌جزایری داشتیم و سلام رهبر معظم انقلاب را به آن‌ها رساندیم.

وی همزمانی این حادثه تروریستی با حادثه عاشورا و اولین روز هفته دفاع‌مقدس بود که این امر قابل تحلیل است، افزود: این نشان می‌دهد فرزندان یزیدیان می‌خواستند انتقام حب و عشق اهل‌بیت(ع) را از رهروان اباعبدالله(ع) بگیرند؛ کسانی که به این جنایت دست زدند امروز ادامه همان جریان ابوسفیان و یزید هستند، ادامه جریان پلیدی هستند که در روز عاشورا گفتند ما انتقام جنگ بدر را از پیامبر گرفتیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز خاطرنشان کرد: می‌خواستند با این کار بگویند امروز نیز اینجا مانند سوریه است، همانطور که خون پاک شهدای عاشورا به ادامه اسلام و حقانیت آن منجر شد، خون‌های این شهدا نیز سبب ادامه اسلام ناب‌محمدی خواهد شد.

حجت‌الاسلام مروی ادامه داد: در عاشورا با هلهله نخواستند پیام حقانیت امام حسین(ع) را بشنوند و قصد خاموش‌کردن آن را داشتند اما اکنون که نور خورشید انقلاب چون خورشیدی تابان بر تاریخ است و با خون پاک عجین شده، با این کارها خاموش‌شدنی نیست.

براساس این گزارش، نماز بر پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز باحضور پرشور مردم اهواز و به امامت آیت‌الله موسوی‌جزایری اقامه شد.

پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی اهواز پس از تشییع بر روی دستان مردم استان خوزستان و مسئولان لشکری و کشوری برای تدفین به گلزار شهدا منتقل شد.

عکاس: محمد علی بهوندی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.