مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب خراسان رضوی گفت: با همکاری سازمان صنعت و معدن تاکنون بیش از ۵۰۰ حلقه چاه آب بخش صنعت مجهز به کنتور هوشمند شده است.

۵۰۰حلقه چاه آب بخش صنعت خراسان رضوی مجهز به کنتور هوشمند شده است

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا ممدوحی اظهار کرد: با توجه به اینکه با خشکسالی نمی‌توان مقابله کرد، لذا بایستی سازگاری با خشکسالی را مد نظر قرار بدهیم و در تمامی زمینه ها مدیرت مصرف را اعمال کنیم.

وی افزود: در خصوص سازگاری با کم آبی دستور العمل‌های ابلاغی از طریق وزارت کشور و وزارت نیرو ابلاغ شده، که اقدامات بسیاری در این خصوص انجام شده است و با توجه به اینکه عمده مصرف آب در حوزه کشاورزی است، از این جهت یکی از موارد بسیار مهم اضافه برداشت از چاه‌های مجاز کشاورزی است که هم‌ اکنون با استفاده از کنتورهای هوشمند بسیاری از مصارف این بخش کنترل شده است.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان خراسان رضوی ادامه داد: یکی از ابزارهای مدیرت مصرف کنتور هوشمند است که در حال حاضر اکثر چاه‌های کشاورزی برقی استان خراسان مجهز به کنتور هوشمند شده است. از این جهت با توجه به اینکه در نصب کنتورهای هوشمند در کشور پیشرو هستیم هم ‌اکنون بروزرسانی این سیستم‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: هم‌ اکنون پروژه بروزرسانی کنتورهای هوشند در استان خراسان در حال اجراست از این جهت کشاورزان باید ابتدا تاییدیه صحت سنجی و درستی کارکرد کنتور خود را ارائه تا بتوان مدیریت مصرف درستی در بخش کشاورزی اعمال نمود.

ممدوحی تصریح کرد: شرکت‌های آبفا نیز باید مدیریت برداشت از آب‌های زیر زمینی را ارائه دهند، و با توجه به اینکه شرکت‌های آبفا بر روی چاه‌های آب شرب کنتور داشته و آمار این کنتورهای برای مدیریت مصرف شرکت آبفا استفاده می‌شود لذا بایستی امار بدست آمده هم بصورت لحظه ای در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرارگیرد تا بتوان مدیریت درستی بر منابع آبی داشت.

وی بیان کرد: در خصوص مدیریت مصارف آب در بخش صنعت و خدمات نیز خوشبختانه با همکاری که با سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته هم ‌اکنون چاه‌های با مصارف صنعتی در حال کنتور گذاری است و با اقداماتی که در حال حاضر انجام شده تا کنون بیش از ۵۰۰ حلقه از چاه‌های بخش صنعت مجهز به کنتور هوشمند شده است.

وی گفت: در بخش خدمات مانند فضای سبز شهرداری‌ها، شهرداری‌ها موظف شده‌اند ۳۰درصد از مصارف خود را کاهش دهند و همچنین با همکاری شهرداری، تمام چاه‌های شهرداری مجهز به کنتور هوشمند شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.