منابع وابسته به مخالفان آل‌سعود فاش کردند که این رژیم ده‌ها مبلغ، خبرنگار و فعال رسانه‌ای را بازداشت کرده است.

ده‌ها مبلغ و فعال رسانه‌ای در بند رژیم آل‌سعود/ضرب و شتم، شوک الکتریکی و معلق شدن در هوا مجازات زندانیان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، صفحه‌ مرتبط با بررسی وضعیت زندانیان سیاسی و کسانی که به خاطر اظهارنظر در عربستان سرکوب می‌شوند، فاش کرده است تعداد علما و مبلغانی که مقامات سعودی بازداشت کرده‌اند به 60 نفر رسیده است.

صفحه زندانیان سیاسی در تازه‌ترین توئیت خود آورده است تعداد  اساتید بازداشت شده به 50 نفر، خبرنگاران و فعالان‌ رسانه‌ای، 25 نفر، فعالان حقوق بشری، 20 نفر و وکلا، 10 نفر رسیده است.

این صفحه حدود یک هفته پیش فاش کرده بود که تعداد کل زندانیان سیاسی در عربستان به 2613 نفر رسیده است که این تعداد پس از سپتامبر 2017 بازداشت شده‌اند.

این صفحه همچنین از انواع شکنجه جسمی زندانیان سیاسی از جمله ضرب و شتم، شوک الکتریکی و معلق شدن در هوا خبر داده است.

موج بازداشت مخالفان بن سلمان از اوایل سپتامبر 2017 به دستور وی آغاز شده که صدها نفر از شخصیت‌های برجسته دانشگاهی،‌اقتصادی، نویسندگان، روزنامه‌نگاران،‌شاعران و اندیشمندان را شامل شده است، مقامات سعودی درباره سرنوشت این افراد یا اتهامات وارده به آنها اظهارنظر نکرده‌اند.

بازداشت مبلغان با دستگیری سلمان  العوده و عوض القرنی آغاز شد تا پس از آن موج دستگیری‌ها با سرعت بیشتری ادامه یابد و شخصیت‌های برجسته‌ای همچون عبدالعزیز الفوزان، صالح آل طالب خطیب مسجدالحرام و شیخ سفر الحوالی و چندین فعال زن و مرد را شامل شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.