ترانزیت کالای ایرانی به سمت افغانستان از پایانه مرزی دوغارون بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت.

افزایش ۴۰ درصدی ترانزیت از پایانه مرزی دوغارون

به گزارش قدس آنلاین، مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: از ابتدای  امسال  تاکنون بیش از افزایش ترانزیت از پایانه مرزی دوغارون ۴۰۵ هزار و ۶۴۸ تن کالا از پایانه مرزی دوغارون به کشور افغانستان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد افزایش دارد.
کریم نوایی نظامی در تایباد افزود: این میزان کالای صادر شده در قالب ۱۶ هزار و ۹۷۰ دستگاه کامیون ترانزیتی بوده است. که این مقدار تردد نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال  ۳۸ درصد افزایش دارد.
وی گفت: امسال  سه هزار و ۱۱۴ تن انواع کالا در قالب ۱۳۱ دستگاه کامیون وارد پایانه مرزی دوغارون شده است که  در مقایسه با  مدت زمان مشابه پارسال ۷۵ درصد کاهش را نشان می دهد.
او گفت:  پارسال  ترانزیت ورودی از این پایانه  بیش از ۲۱ هزار و  ۹۷۹ تن انواع کالا در قالب ۹۵۵ دستگاه کامیون بود.
مدیر پایانه مرزی دوغارون ادامه داد: عمده کالاهای صادر شده از این پایانه به سمت کشور افغانستان انواع لوازم اتومبیل، منسوجات، نوشابه، روغن نباتی و پنل خورشیدی  است.
نوایی افزود: روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل کارکنان اداری. رانندگان. مسافرین و شرکت خدماتی در این پایانه تردد دارند.
پایانه مرزی دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد. این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.