عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس، تاکید کرد: دیوان لاهه سوم اکتبر صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا را اعلام خواهد کرد.

دیوان لاهه سوم اکتبر صلاحیت خود برای رسیدگی به شکایت ایران را اعلام می‌کند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، جلیل رحیمی جهان آبادی در توضیح اعلام رأی دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه در مورد شکایت ایران از آمریکا، گفت: بر اساس روند رسیدگی پرونده‌ها در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه؛ طرف‌ها ابتدا در دیوان طرح دعوا می‌کنند و بعد از آن دیوان احراز صلاحیت می‌کند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه در مورد شکایت ایران از آمریکا نیز حرف‌های دو طرف را شنیده و در روزهای آتی صلاحیت رسیدگی به این پرونده را اعلام خواهد کرد لذا قرار نیست سوم اکتبر رأی اعلام شود.

وی افزود: پس از احراز صلاحیت، اسناد مربوط به پرونده از دو طرف گرفته می‌شود و دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه نسبت به رسیدگی پرونده شکایت ایران از آمریکا ورود پیدا می‌کند.

رحیمی‌ جهان‌آبادی تصریح کرد: رأی ترافعی دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه الزام‌آور است و اعلام نظر به تنهایی نمی‌تواند در صدور رأی تاثیرگذار باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به شرایطی که تاکنون پیش رفته به نظر می‌رسد که دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه احراز صلاحیت خود را اعلام و به این پرونده ورود پیدا می‌کند.

همچنین به گزارش خبرگزاری آناتولی، دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه هلند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رای خود در خصوص شکایت ایران از تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه این کشور را در روز سوم اکتبر (۱۱ مهر) اعلام خواهد کرد. لذا براساس این بیانیه دو طرف تا روز ۸ اکتبر فرصت دارند تا اعتراض خود به حکم صادره را اعلام کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.