در جریان سرکوب نهمین راهپیمایی دریایی در شمال باریکه غزه و تظاهرات کنندگان در حمایت از آن، یک شهروند فلسطینی شهید و دهها نفر دیگر به ضرب گلوله جنگی مجروح و یا در اثر استنشاق گازهای سمی مسموم شدند.

شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن 90 نفر در جریان سرکوب راهپیمایی دریایی غزه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در جریان این حادثه 90 فلسطینی زخمی شدند که 10 نفر از آنها به ضرب گلوله جنگی زخمی شده بودند و یکی از آنها در اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر امروز دوشنبه به سوی فلسطینیان شرکت کننده در راهپیمایی دریایی در غزه آتش گشود که در پی این تجاوز ده ها فلسطینی و یکی از خبرنگاران عکاس خبرگزاری آناتولی ترکیه زخمی شدند و دوربین این خبرنگار نیز خسارت دید. 

این راهپیمایی از بندر غزه به سمت مرزهای شمالی باریکه غزه آغاز شد و به موازات آن ده ها فلسطینی به نشانه حمایت از آنان در این منطقه تظاهرات کردند که نظامیان ارتش صهیونیستی به سوی شرکت کنندگان در این تظاهرات و راهپیمایی گلوله های جنگی و گاز اشک آور آتش گشودند و در پی آن ده ها فلسطینی زخمی و دچار حالت خفگی شدند.

در حالی است که ارتش صهیونیستی شامگاه دیروز نیز به سوی تظاهرات کنندگان در نوار مرزی باریکه غزه تیراندازی کرد که در پی این جنایت عماد اشتیوی به شهادت رسید و تعدادی دیگر هم زخمی شدند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.