در آستانه تحریم‌های ایران، قیمت نفت نزدیک به بالاترین رکورد ۴ ساله خود رسید و از مرز ۸۱ دلار در هر بشکه عبور کرد.

قیمت نفت از مرز ۸۱ دلار در هر بشکه عبور کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در پایان معاملات دیروز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت، ۲.۴ دلار یا ۳.۱ درصد جهش کرد و در ۸۱.۲۰ دلار بسته شد. اما قیمت‌ها در اواخر معاملات دیروز تا رکورد ۸۱.۴۸ دلار برای هر بشکه بالا رفت، که بیشترین قیمت آن از نوامبر ۲۰۱۴ تا کنون است.

با آغاز معاملات روز سه‌شنبه، دوباره صعود قیمت‌ها آغاز شد؛ تا ساعت ۷:۰۷ به وقت تهران، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۸۱.۳۲ دلار رسید.

اما قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، که در معاملات دیشب با ۱.۳۰ دلار یا ۱.۸ درصد جهش، در ۷۲.۰۸ دلار بسته شده بود، در معاملات صبح سه‌شنبه ۲ سنت دیگر افزایش یافت و به ۷۲.۱۰ دلار رسید.

ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدید خود علیه صادرات نفت ایران را از ماه نوامبر آغاز خواهد کرد و به کشورهای سراسر جهان فشار می‌آورد که مطابق با این تحریم‌ها، خرید نفت ایران را کنار بگذارند.

هری تشیلینگویریان، مدیرکل تجارت کالا در بانک فرانسوی بی‌ان‌پی پاریباس، در اجلاس جهانی نفت رویترز گفت: ایران حجم قابل‌توجهی از صادرات نفت خود را از دست می‌دهد و با توجه به سر باز زدن اوپک پلاس از افزایش تولید، بازارها برای پر کردن جای خالی تجهیز نشده‌اند.

از سوی دیگر طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت تجاری آمریکا در پایین‌ترین سطح خود از اوایل سال ۲۰۱۵ تاکنون است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.