"علی مقصود" گفت: ارتش سوریه با مجهز شدن به سامانه دفاعی اس-۳۰۰ به تجاوزات رژیم صهیونیستی پایان می‌دهد.

اس-۳۰۰ پایانی بر تجاوزات اسرائیل/ آمریکا برای حفظ آبروی خود از سوریه عقب‌نشینی خواهد کرد/تصمیم روس‌ها تغییر موازنه قدرت به نفع محور مقاومت را در پی خواهد داشت

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین، به دنبال ساقط شدن هواپیمای روسی در سوریه طی هفته گذشته، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دیروز (دوشنبه ۲۴ سپتامبر) اعلام کرد که کشورش طی دو هفته آینده سیستم دفاع موشکی اس-۳۰۰ را به سوریه تحویل خواهد داد؛ این تصمیم روسیه -تحویل سیستم دفاع موشکی اس۳۰۰- نگرانی واعتراض رژیم صهیونیستی را - که متهم اصلی سرنگونی هواپیمای روسی است- به دنبال داشته است.

«علی مقصود» تحلیلگر سیاسی و نظامی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل قدس آنلاین، در مورد تصمیم روسیه مبنی بر تحویل سامانه دفاعی اس-۳۰۰ به سوریه اظهار داشت: بعد از حادثه سرنگونی هواپیمای روسیه از جانب رژیم متجاوز صهیونیستی بر فراز آسمان سوریه، در روابط این کشور با رژیم صهیونیستی تحولی بزرگی رخ داد که به تجهیز سوریه به سامانه دفاعی اس-۳۰۰ انجامید.

تغییر موازنه قدرت در منطقه به نفع محور مقاومت

وی افزود: حادثه سرنگونی هواپیمای روسی از طرف اسرائیل باعث به وجود آمدن شکافی عمیق در روابط بین کشور روسیه و رژیم صهیونیستی شد، از سوی دیگر روسیه با توجه به سیاست خصمانه رژیم صهیونیستی در منطقه، در معاهدات و توافقنامه های دوجانبه تجدید نظر کرد که نتیجه آن تغییر موازنه قدرت در منطقه به نفع محور مقاومت خواهد شد.

این تحلیلگر سوری تأکید کرد: روابط گذشته روسیه و رژیم صهیونیستی برپایه جلوگیری از جنگ فراگیر منطقه ای و پایان دادن به بحران منطقه مبتنی بود، لذا در بسیاری از مواقع روسیه از بعضی از تجاوزات این رژیم چشم پوشی می‌کرد تا اینکه رژیم صهیونیستی همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و هواپیمای روسی را سرنگون کرد، که این امر باعث خشم روسیه به عنوان یکی از قدرتهای جهان شد.

فلج شدن نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و پایان تجاوزات

علی مقصود با بیان اینکه روسیه به منظور تقویت و حمایت حضور خود در سوریه، نیروی دفاعی سوریه را به سامانه اس-۳۰۰ مجهز می کند گفت: این امر باعث فلج شدن نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و پایان تجاوزات این رژیم خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: روس‌ها خوب می‌دانند که رژیم صهیونیستی روابط خود را بر اساس منافع دشمنان این کشور تنظیم می کند و در راستای تامین منافع آمریکا حرکت می‌کند که این سیاست اسرائیل باعث ایجاد چالش‌های جدی در روابط این رژیم با روسیه خواهد بود و ممکن است موجب رویارویی نیز شود.

این تحلیلگر سیاسی سوری با اشاره به حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه خاطرنشان شد: مرحله پیش‌رو مرحله سختی برای آمریکا در سوریه خواهد بود و قطعا آمریکایی‌ها به این مسئله پی بردند.

آمریکا برای حفظ آبرو از سوریه خارج می‌شود

علی مقصود افزود: با پیشروی ارتش سوریه در جبهه‌های شمالی فرات و مناطق تحت نفوذ آمریکا، گروهک های مسلح در شرایط سختی به سر می‌برند، از این‌رو آمریکا سعی بر پشتیبانی هر چه بیشتر از این گروهک ها دارد تا بتواند به تدریج از سوریه خارج شود و آبروی خود را حفظ کند و این شکست سنگین خود را کم رنگ جلوه دهد.

وی در ادامه تأکید کرد: آمریکا در حمایت از سیاست خصمانه رژیم صهیونیستی در منطقه هزینه سنگینی متحمل خواهد شد و تصمیم تجهیز سوریه با سامانه اس-۳۰۰ نمونه ای از این هزینه و رویارویی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.