مرتضی سلیمی با اشاره به آسیب بیش از ۹۶ هزار نفر در حوادث مختلف تابستان امسال گفت: ۷۲ هزار مسافر در این مدت توسط نیروهای هلال‌احمر امدادرسانی شدند.

امداد رسانی نیروهای هلال‌احمر به بیش از 72 هزار مسافر در تابستان گذشته

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات کشور در ارتباط با جزئیات طرح ملی امداد و نجات انجام گرفته در تابستان امسال گفت: بیش از ۷۲ هزار نفر از ابتدای امسال طی ۱۴ هزار عملیات امدادرسانی شدند و ۴۱ هزار و ۸۷۹ نفر درمان سرپایی و بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. 

وی افزود: مأموریت‌های ترافیکی در این مدت ۴ درصد رشد داشت و بیشترین عملیات انجام گرفته در استان‌های مازندران، اصفهان، آذربایجان غربی و گلستان بود. 

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: بیشترین عملیات‌های انجام گرفته در کوهستان نیز مربوط به مازندران، تهران، فارس و گلستان بود که بیشترین عملیات‌های کوهستانی در ارتفاعات دربند ـ شمیرانات، دماوند - آمل و عظیمیه - کرج بوده است. 

سلیمی خاطرنشان کرد:‌ در تابستان امسال ۶۴۰ سورتی پرواز انجام گرفت و ۸۳ مصدوم حوادث ترافیکی و یا گرفتاران در مناطق صعب‌العبور از طریق پروازهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند. 

وی گفت: ۴ هزار و ۶۰۶ نیروی عملیاتی در تابستان امسال فعال بوده و به بیش از ۹۶ هزار آسیب‌دیده در حوادث مختلف جاده‌ای،‌کوهستان ساحلی، سیل آبگرفتگی و ترافیک امدادرسانی انجام گرفت. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.