‌ایلام- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: تردد زائران عراقی از مرز مهران ۶۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۶۰ درصدی تردد زائران عراقی و کاهش ۳۵ درصدی تردد زائران ایرانی از مرز مهران

نوراله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام روز سه‌شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه در ایام تاسوعا و عاشورای امسال تردد زائران ایرانی از مرز مهران ۳۵ درصد کاهش نشان داد، اظهارداشت: در ایام تاسوعا و عاشورای سال گذشته، حدود ۲۷ هزار زائر ایرانی از مرز مهران تردد داشتند که این آمار در سال جاری به حدود ۱۳ هزار تردد کاهش یافت.

وی با اشاره به افزایش تردد زائران عراقی از مرز مهران، بیان داشت: در مقابل کاهش تردد زائران ایرانی از مرز مهران، تردد زائران عراقی از این مرز ۶۰ درصد افزایش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به آمادگی برای کنگره عظیم اربعین در سال جاری، افزود: ۱۶ شرکت اتوبوس رانی با ۱۳۰ دستگاه اتوبوس و ۶ شرکت حمل و نقل با یک هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو سواری در مهران آماده جابجایی زائران اربعین حسینی هستند.

نوراله دلخواه با بیان اینکه این شرکت ها، تنها متعلق به شهر مهران بوده و ظرفیت شرکت های حمل و نقل مسافر استان بیش از این خواهد بود، ادامه داد: تنها ۱۰ الی ۱۵ درصد ظرفیت شرکت های حمل و نقل استان در ایام اربعین، کار جابجایی زائران را انجام خواهند داد و مابقی به مسافران استان خدمات رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه وظیفه نگهداری از جاده های قدیمی استان را بر عهده دارد، افزود: ۶۰۰ الی ۷۰۰ کیلومتر از مسیرهای مواصلاتی استان آماده رنگ آمیزی بوده و مناقصه نیز برگزار شده اما به دلیل افزایش چند برابری قیمت رنگ، پیمانکاران حاضر به اجرای کار نیستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام یادآور شد: ما تنها به میزان اعتبارات می توانیم کار انجام دهیم و نگهداری از جاده ها و مسیرهای مواصلاتی بسیار هزینه بر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • از مهران ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    0 0
    علتش کم ارزش شدن پول ایران نسبت به پول عراق هست که نتیجه اش کم شدن زوارایران میشه