وزیر بهداشت در سفر به مشهد از چند واحد تولیدی لوازم پزشکی و دارویی این شهر بازدید کرد.

بازدید وزیر بهداشت از چند کارخانه تولید لوازم پزشکی و دارویی مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، سیدحسن قاضی زاده هاشمی صبح سه شنبه در سفر به مشهد از چند واحد تولیدی در حوزه لوازم پزشکی و دارو در ای شهر بازدید کرد. 

وزیر بهداشت در این بازید ها که از شرکت های تولیدکننده ماشین بیهوشی و سی.تی.اسکن، گروه تولیدی وسایل پزشکی یکبار مصرف استریل ومرکز تولید ایمپلنتهای اورتوپدی صورت گرفت از نزدیک در جریان فعالیت این مراکز قرار گرفت. 

شرکت ورید که توانسته ۱۴ تا ۱۶ درصد از سرنگ مورد نیاز کشور را تامین کند در حوزه تولید سرنگهای یکبار مصرف تزریقی دو و سه تکه، لوئر اسلیپ و لوئر لاک در سایزهای ۲، ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰و ۶۰ سی سی، سرنگ یکبار مصرف انسولین، سرنگ یکبار مصرف گاواژ، سرنگ خود تخریب AD و شرنگ یکبار مصرف دندانپزشکی فعالیت دارد. در این شرکت همچنین ست سرم تزریقی عملکرد به وسیله نیروی جاذبه، میکرو ست در دو اندازه ۱۰۰و ۱۵۰ سی سی، سوند نلاتوندر ، سوند فولی سه راه ، دستکش معاینه وینیل، گارد دهانی بنددار یکبار مصرف، تیوب ساکشن یکبار مصرف و انواع سرسوزن های یکبار مصرف تولید و عرضه می شود. 

شرکت احیاء درمان پیشرفته نیز که وزیر بهداشت از آن بازدید کرد تا کنون ۱۵ دستگاه سی تی اسکن تولید کرده و ظرفیت اسمی آن، تولید ۱۲۰ دستگاه سی تی اسکن در سال است. قیمت دستگاه های تولیدی این شرکت که تنها تولید کننده سی تی اسکن در کشور است، ۲۵ درصد کمتر از قیمت مشابه خارجی است.

شرکت اسوه آسیا دیگر مرکری بود که قاضی زاده هاشمی از آن بازدید کرد. این شرکت از سال ۸۷ و با تمرکز بر تولید ایمپلنت های ارتوپدی و تجهیزات اسپاین  و فک و صورت آغاز به کار کرد و بخش جدید پودر های استخوانی آن نیز با انجام تحقیقات و آزمایشات گسترده با همکاری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جهاد دانشگاهی، راه اندازی شد. این شرکت ۱۳۰۰ نوع محصول و ۱۸۰ نفر نیروی انسانی دارد و محصولات آن در ۴۰۰ بیمارستان کشور، مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.