مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:فقط ۷درصد از زائران خارجی از هتل‌ها استفاده می‌کنند.

فقط ۷درصد از زائران خارجی از هتل‌ها استفاده می‌کنند/آغاز پروژه احیای برج باروی توس پس از ۱۰۰سال

 به گزارش خبرنگار قدس انلاین، مدیر میراث فرهنگی در نشست خبری  به مناسبت هفته گردشگری با اشاره به برنامه های این هفته گفت: یکی از اقداماتی که در طول هفته جهانگردی انجام خواهد شد تقدیر از خادمین و برگزار کنندگان گردشگری است که در ۸مهر ماه برگزار خواهد شد. و همچنین نواختن زنگ گردشگری به مناسبت روز جهانگردی که با حضور استاندار محترم خراسان نواخته میشود. از دیگر برنامه‌های این هفته می‌توان به برگزاری تورهای آشنا سازی با ظرفیت‌های گردشگری در استان است، آغاز پروژه احیای برج باروی توس که پس از ۱۰۰سال انجام می‌شود و در آن هفته شروع می‌شود که با اعتباری نزدیک به ۱میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان و با هدف برگرداندن عظمت توس به آن اختصاص پیدا کرده است.

مکرمی فر ادامه داد: همچنین در این ایام مطالعات مرمتی روستای پاژ آغاز خواهد شد و سعی می‌کنیم پس از پایان مطالعات اقدام اجرایی به مرمت واحیا این روستاها بپردازیم. و همچنین نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری از ۶مهر شروع و در ۱۱مهر به کار خود پایان خواهد داد و در این هفته تخفیف ۱۵ تا ۳۰ درصدی نیز برای استفاده از اماکن اقامتی برای همه زائران و گردشگران در نظر گرفته شده است. برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی گردشگری را در هفته جهانگردی خواهیم داشت. .

برای اولین بار تریبون گردشگری آزاد را با حضور دفاتر خدمات مسافرتی خواهیم داشت که کسانی که در این خصوص سئوالی داشته باشند از آن مطلع بشوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: افتتاح پروژه‌های گردشگری استان در ۹مهر ماه انجام خواهد شد همچنین شروع عملیات اجرایی ۶ موزه در شهرستانهای تربت جام، تایباد، گناباد، بجستان، فریمان و فردوسی را در این هفته خواهیم داشت که در دهه فجر این موزه‌ها به بهره برداری خواهد رسید. آغاز موزه باستان شناسی را در این هفته در نیشابور خواهیم داشت و شروع اقدامات اجرایی برگزاری جشن‌های نوروزگاه در شهرهای کلات، گناباد، تایباد و فریمان نیز خواهیم داشت.

مکرمی فر در خصوص ورود زائران خارجی به مشهد گفت:امسال تقریبا از ۲۰ کشور دنیا گردشگر وارد استان شدند که بیشتر آن‌ها از عراق بودند سال گذشته آمار گردشگران خارجی ۱میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده است و امسال در پنج ماهه ابتدایی سال جاری ۷۳۰ هزار نفر وارد استان شده است و این آمار فقط مختص گردشگرانی است که از مبادی ورودی زمینی و هوایی وارد استان شده‌اند. شک نکنید که ایران برای گردشگران یک مقصد خیلی ارزان است البته نا گفته نماند که از این تعداد فقط ۷درصد از آن‌ها از هتل‌ها استفاده می‌کنند.

در همین خصوص بد نیست بدانید که در شش ماهه اول امسال ۳هزار و ۶۷۲نفر بیمار غیر ایرانی وارد مشهد شدند هر به طور تقریبی هر بیمار گردشگر غیر ایرانی سه برابر گردشگرمعمولی پول وارد کشور می‌کند.

وی در توضیح مشکلاتی که در حال حاضر با توجه به نوسانات نرخ ارزبرای هتلداران بوجود آمده است گفت: این نواسانات خیلی به ضرر ما نبوده است و زائران خارجی ما توانسته‌اند یک سفر ارزانی را با حداکثر امکانات در مشهد داشته باشند و ظرفیت اشغال تختمان در این ایام هم بالا رفت.

وی تاکید کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه مراکز دولتی از ساخت و مدیریت اماکن اقامتی و زائر سرا نهی شده‌اند که باید هر چه سریعتر نهادهای دولتی وضعیت واگذاری این اماکن به بخش خصوصی را تعیین تکلیف کنند

وی ادامه داد:۲۸۰ پروژه نیمه تمام تاسیسات گردشگری در استان در حال ساخت است که عمده آن‌ها اقامتی است. همچنین ۶۵ پروژه توسعه‌ای نیز در حال انجام است ولی تاکنون هیچ امکان سنجی علمی در حوزه ساخت اماکن اقامتی در استان انجام نشده است که نیازها در این بخش مشخص شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.