۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 621437

ارزش صادرات خراسان رضوی امسال افزایش ۳۱ درصدی یافته است.

افزایش صادرات خراسان رضوی؛ امسال

به گزارش قدس آنلاین، معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت:افزایش صادرات خراسان رضوی؛ امسال حجم صادرات استان در ۵ماهه امسال، یک میلیون و ۱۱۸هزار تن به ارزش ۹۳۳میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال؛ از نظر وزنی ۲۴درصد و از نظر ارزشی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

قربان میرزایی با اشاره به افزایش صادرات به کشورهای آسیای میانه افزود: امسال صادرات به تاجیکستان با افزایش ارزشی ۹درصد، ازبکستان ۱۱۹ درصد، قزاقستان ۱۲درصد و قرقیزستان ۱۱ درصد روبرو بوده است.

وی گفت: زعفران، کفپوش ها و میوه و سبزیجات، رب گوجه فرنگی ومحصولات فولادی از مهمترین کالاهای صادراتی استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری خراسان رضوی افزود: در ۵ ماه امسال همچنین ۱۲۸هزار تن کالا شامل مواد اولیه و تجهیزات به ارزش ۱۵۷میلیون دلار به استان وارد شد که افزایش وزنی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵ درصد و افزایش ارزش آن ۹ درصد است.

میرزایی گفت: تراز بازرگانی استان از ابتدای امسال تا کنون مثبت و ۷۷۶میلیون دلار است.

وی افغانستان را نخستین بازار صادراتی استان و بعد از آن ترکمنستان و عراق، امارات و تاجیکستان عنوان کرد و گفت: در حوزه واردات هم امسال ترکیه نخستین، امارات دوم و روسیه سومین کشور بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: عمده واردات استان کالاهای اساسی و مواد اولیه اعم از دانه های روغنی، حبوبات و پنبه، واگن های روباز و مواد اولیه تولید و نهاده های دامی از جمله کنجاله سویا، ابریشم، قطعات فولادی و ماشین آلات صنعتی است.

میرزایی گفت: برنامه ریزی شده است؛ امسال صادرات خراسان رضوی افزایش ۱۲ درصدی داشته باشد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.