پارلمان عراق امروز سه شنبه نشست عادی خود را در حالی برگزار کرد که در دستورکار آن، موضوعی به نام انتخاب رئیس جمهوری وجود نداشت، نمایندگان در نشست امروز آیین‌نامه داخلی را تصویب کردند.

برگزاری نشست پارلمان بدون مشخص شدن تکلیف ریاست‌جمهوری/ ۱۰ مهر زمان نهایی انتخاب رئیس‌جمهور

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به دلیل ادامه اختلافات درباره نامزدهای تصدی ریاست جمهوری که تعدادشان به بیش از 10 نفر رسیده است، موضوع انتخاب رئیس‌جمهوری در دستوکار نشست امروز پارلمان عراق قرار ندارد.

الفرات با بیان این مطلب افزود دستورکار نشست امروز به بررسی موضوع تشکیل کمیته‌ها(کمیسیون) دائمی، دعوت عمومی برای بررسی اوضاع و فراهم کردن خدمات در استان بصره با حضور وزیران بهداشت، شهرداری‌ها و منابع آبی محدود شده است.

یکشنبه اول مهر مهلت مقرر برای ارائه اسامی نامزدهای تصدی ریاست‌جمهوری بود، ماده 72 قانون اساسی مهلت یک ماهه تعیین کرده است، این در حالی است که هنوز توافقی درباره نامزد واحد به دست نیامده است و دلیل آن هم ادامه اختلافات کردها درباره این پست  است به طوری که اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات هر کدام خود را صاحب حق در این زمینه می‌دانند، اتحادیه میهنی، برهم صالح را نامزد نهایی خود معرفی کرده و حزب بارزانی هم فواد حسین را نامزد کرده است. این در حالی است که عبدالله حصانی عضو اتحادیه میهنی کردستان در استان کرکوک گفته است همسر فواد حسین، یک یهودی خارجی است.

السومریه گزارش داد که نمایندگان پارلمان عراق امروز در نشست خود، آیین‌نامه داخلی را به همان شکل موجود تصویب کردند. نمایندگان همچنین  مصوب کردند کمیته‌ای برای تعدیل آن تشکیل شود.

محمد  الحلبوسی رئیس پارلمان که ریاست دومین نشست را پس از انتخاب خود برعهده گرفته بود، اظهار داشت نشست بعدی پارلمان به موضوع انتخاب منشی‌های پارلمان اختصاص خواهد یافت.

حلبوسی همچنین دوم اکتبر آینده(سه شنبه 10 مهر) را زمان نهایی برای انتخاب رئیس جمهور عراق اعلام کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.