البرز- حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی با اشاره به اینکه یک آیه در قرآن کریم است که مورد غفلت واقع شده است گفت: افزایش شمار مسلمانان و بالا رفتن آن در کتاب مقدس مان قرآن مورد تاکید واقع شده است.

بیکاری جوانان حاصل عدم کسب مهارت در دوران تحصیل است/ضرورت افزایش جمعیت مسلمانان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور صبح امروز(سه‌شنبه) در اجتماع بزرگ بانوان عاشورایی استان البرز که در  هیئت انصار کرج برگزار شد، اظهار کرد:طلبگی یک مقدمه در آغاز راه دین است و در این راه همه باید در این مسیر مبلغ باشند.

وی افزود: پس از تحصیل در مقاطع مختلف بایستی مواردی از جمله طلاق کاهش یابد چراکه اگر اینطور نباشد باید پرسید این کسب علم چه تاثیری داشته است و در تحصیل حوزه علمیه هم این موارد از جمله آموختن اخلاق از دین اهمیت دارد.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه ده هزار پایان نامه بی خاصیت در کشور داریم، گفت: بیشتر جوانان  شغل ندارند چراکه در دوران تحصیل کسب مهارتی نکرده اند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید در همه آموخته ها به دنبال دروس اصلی و تاثیرگذار باشیم و در این میان آموزش فقه و اصول، عربی و ادبیات اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به  مباحث مهم قرآنی از جمله معجزه گفت:آموزش دروس باید واجب و یا حداقل مستحب باشد و بتوان با تکیه بر آموخته های آن گره ای از مشکلات جامعه را باز کرد.

حجت الاسلام قرآئتی در ادامه افزود: طلبه ها نیز باید در حوزه های علمیه مهارت بیاموزند و قرآن و آموزه های آن را نباید ساده گرفت.

 وی با بیان اینکه خیلی از آیات قرآنی اکنون موضوع پایان نامه های دکترا در کشور است،   خاطرنشان کرد: مبلغان پای خود را از مرز تعیین شده بیرون نگذارند.

وی خطاب به طلاب تاکید کرد: با الفاظ در سخنان خود بازی نکنند، اصلاحات فنی به کار نبرند، روان صحبت کنند و در روند تکاملی تاریخ را در سخنان خود پیش ببرند.

حجت الاسلام قرآئتی افزود: محور کار طلبه ها و سخنان آنها باید نماز و قرآن باشد و سخنانی مختصر و معروف از سوی آنها ذکر شده و ادعایی که پاسخش را نمی دانند در صحبت های خود نداشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور  در بحث سخن سه موضوع عقلی، ضد عقلی و فرا عقلی را عنوان کرد و گفت:سخنان ضد عقلی را نباید در صحبت های خود استفاده کنیم همانطور که  محققان هم در تحقیقات خود بر پایه استدلال سخن می گویند.

وی با یاد آوری به اینکه در خیلی از حوزه های علمیه آموزش هایی به طلبه ها ارایه می شود که فایده ای برای  ندارد،   گفت: نامه ای که به مقام معظم رهبری فرستادم و بر این مهم تایید کرده ام که طلبه ها در حوزه ها به آموزش مهارت نیاز دارند.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه کسب نمره بالا در دروس مهم نیست بلکه آنچه از آموزش ها می آموزیم اهمیت دارد، افزود: زن در جایگاهی که دارد نمره او معادل عدد بیست است و کسب مهارت های لازم حائز اهمیت است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه یک آیه در قرآن کریم است که مورد غفلت واقع شده  است: گفت: در این آیه رسیدن به جمعیت بالا برای افزایش آمار مسلمانان دنیا ذکر شده است.

وی در پایان گفت: متاسفانه به دلیل آموزش های کنونی تنظیم خانواده و کنترل جمعیت از آن غفلت کرده ایم و در این خصوص هم در نامه ای با رهبری سخن گفته ام.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.